Европейската комисия има амбицията да се справи с т.нар. резервоарен туризъм. Общността смята да вдигне най-ниската ставка на налога върху дизела с една пета. Освен другото, така ще се продължи борбата за намаляване на парниковите газове, пише Die Spiegel с позоваване на Ройтерс.

Предложение към Комисията гласи, че до 2014 г. минималният данък върху горивата трябва да се вдигне с няколко стъпки. В края на месеца комисарят по данъците Ласло Ковац (Laszlo Kovacs) ще представи плана си пред държавите - членки.

Големите спедитори, които оперират през граница, успяват да се възползват от различията в данъчните ставки върху дизела в различните страни на ЕС. Те правят сравнително големи обходни маршрути, за да избягнат зареждането на гориво в страни с голям акциз върху дизела.

В резултат от тази практика емисиите на въглероден диоксид се увеличават ненужно, а някои държави прибират повече, отколкото е коректно. Например само ФРГ е загубила през 2004 приходи от данъци в размер на € 1.9 млрд.

Смята се, че Комисията ще предложи минималният потребителски данък до 2012 да се увеличи с 19% или на 359 евро за 1000 литра дизел. През 2014 ще има следващо повишение до € 380. Подобна мярка ще вдигне цената на дизела в 19 страни.

Така или иначе по въпросите на данъците последна дума имат страните-членки. Освен това спорните въпроси трябва да се решат единодушно.