Въпреки феноменалният спад на цената на петрола от последните седмици и респективно по-ниските нива на акциите на компаниите занимаващи се с етанол, в САЩ се появяват все повече предприемачи, които започват революцията с горива на растителна основа.

Според икономисти, в идните години правителството на Америка ще увеличава субсидиите за разработка на такива горива, които ще намалят зависимостта на страната към петрол. По този начин ще се стимулира и политиката на САЩ, която в много случай зависи от терористични и диктаторски режими.

От новообразуваният бранш на производителите на етанол за нуждите на автомобилната индустрия, ще изискват правителството да разпореди 70% от автомобилите, които се продават в САЩ да могат да се движат с етанолово гориво до 2014 г. До тогава поне 10% от големите вериги бензиностанции в САЩ трябва да имат специализираното гориво Е85, което представлява 85% етанол и 15% бензин.

Според председателят на сдружението на производителите на етанол Косла, държавната политика по субсидиране на галон етанол с 50 цента е от изключителна важност за бързото развитие на сектора. Колкото по-бързо се пригодят автомобилите да използват гориво направено от зърнени храни и отпадъчни елементи, толкова по-бързо ще отпаднат манипулативните действия на страни като Саудитска Арабия или Венецуела.  

На въпроса, как ще се финансира такъв мащабен проект, Косла е отговорил, че инсталирането на допълнителни колонки за горивото Е85 по бензиностанциите ще струва около 1 млрд. долара. Също няма да е много скъпо да се пригодят новите коли към Е85, което на автомобил ще струва не повече от $85-$100.

„След като харчим много повече за националната сигурност и горива, тази сума не би трябвало да изглежда прекалено много", това е допълнил Косла.

Той се е обявил и за незабавната отмяна на вносните мита на етанол от Бразилия, което обаче ще предизвика огромно недоволство сред американските фермери. Косла е заявил, че в момента може да се добавя в нормалния бензин от 10% до 15% етанолово гориво без това да е пречка за нормалната работа на автомобилите. Това вече е стъпка, която е широко подкрепяна от земеделците.

Повечето от етанола в САЩ в момента се добива от царевица. Използването на етанол добит от земеделска продукция се критикува от някой среди, тъй като ще покачи рязко цената на хранителните продукти. Друг проблем, който се изтъква от производителите, е че американският селскостопански сектор, ще успява да допринесе само за част от етанола, като останалото също ще трябва да се внася.

Все повече страни по света ще се ориентират към производството на гориво от биомаса, тъй като последиците от гореното на петролните продукти стават все по-осезаеми, а горивата все по-скъпи. Отделно, геополитическите проблеми в Близкия Изток допринасят за несигурността на доставките, а диктаторските режими в Южна Америка се възползват от зависимостта на САЩ от тяхната продукция, за да прокарват необезпокоявани безскрупулната си политика.