Финансовата криза според оценката на Съюза на германската индустрия ще затрудни възможностите за получаване на кредит, пише „Ди Велт". Ще бъде трудно и скъпо фирмите да получават заеми, заявява изпълнителният директор на съюза Вернер Шнаппауф.

Германската индустриална и търговска камара не вижда признаци да бъдат поставени бариери при взимането на заеми от германските предприятия. Анкета сред нашите членове показва, че въпреки турбуленциите на паричните пазари няма откази за даване на кредити, заяви шефът на камарата Фолкер Трайер.

Тази криза е шанс за средните предприятия да попаднат в полезрението на банките като търговски партньори, каза още Трайер. Кредитополучателите са щателно проверявани, това е поуката от кризата, , смята представителят на индустриалците. Ние имаме криза на доверието, не истинска икономическа криза, подчерта още ръководителят на организацията.

Според позицията на Съюза на германската индустрия в следващите месеци кризата ще повлияе на кунюктурата. Турболенциите, високите цените на суровините и съотношението долар- евро между началото на 2006 година и средата на 2008 година ще оставят ясни следи върху германската кунюктура. Темпът на растеж на износа ще се понижи.

Представителят на индустрията хвали ясно досегашното управление на федералното правителство. Мисля, че Меркел и Щайнбрюк показаха добър кризисен мениджмънт. Не съм чул критично мнение за правителството, каза Шпаппауф.

Според Съюза на германската индустрия по време на силния период на кризата износът на страната се повишил с 4  на сто на годишна база.

Автомобилните производители усещат вече кризата. Opel, Daimler, Ford u BMW са намалили продукцията си. Дъщерното дружеството на „Фолксваген" обяви, че ще съкращава продукцията си. Porsche u Audi засега не са обявили свиването на производството.

Говорителят на Opel Андреас Крьомер каза, че фирмата ще произведе 40 хиляди броя автомобили по-малко от предвиденото. Ние усещаме кризата, хората си държат парите и не поръчват автомобили, каза Крьомер. Daimler намалява производството.

Ford обяви съкращаване на производството в Германия. BMW планира намаление на продукцията в Европа до 40 хиляди автомобила. Проблемни пазари са САЩ, Италия и Великобритания.

Porsche засега не възнамерява да налага промени в производството. Seat обяви намаление на производството до 13 хиляди коли. Кризата е обхванала и производителя SAP.