Валентин Георгиев Американската компания American Standard обяви от централата си в Пискатауей, Ню Джърси, САЩ, че е продала бизнеса си за производство на продукти за бани и кухни на фондове, управлявани от частната инвестиционна компания "Бейн Кепитъл Партнърс" (Bain Capital Partners, LLC). В същото звено влиза и производството на аксесоари за баня и санитарен фаянс в заводите "Идеал Стандарт - Видима" и "Идеал Стандарт България" в Севлиево. Освен тези марки "Бейн Кепитъл партнърс" стават собственици на още 5 - American Standard, Armitage Shanks, Porcher, Jado и Ceramica Dolomite. Бизнесът "Бани и кухни" на American Standard има продажби за 2006 година в размер на 2,4 млрд. долара. В него работят 26 000 работници в 54 предприятия в 23 страни в целия свят. Общата стойност на сделката е 1,755 млрд. долара. Тази сума ще бъде изплатена в брой, съобщава сп. Forbes. Продажбата е финалната фаза на плановете на American Standard да раздели бизнеса си, обособявайки 3 отделни компании. Очаква се сделката да приключи окончателно в началото на последното тримесечие на 2007 г. Същата подлежи на одобрение от регулаторните органи след като купувачът е предоставил неоспорими финансови залози. Не се изисква одобрение от страна на акционерите, пояснява още изданието. Преструктурирането на American Standart беше оповестено още на 1 февруари т.г. Тогава компанията обяви намеренията си да раздели трите си бизнеса като продаде "Бани и кухни", отдели "Системи за контрол на превозните средства" и задържи най-големия си бизнес "Климатични системи и услуги". Впоследствие Аmerican Standard Companies ще смени името си на "Трейн" (Trane). Trane е водещата марка на глобалния бизнес "Климатични системи и услуги", който за миналата година отчете продажби за над 6,8 милиарда долара. "Трейн" ще задържи марката American Standard за отоплителните, вентилационните и климатичните продукти, докато новият бизнес "Бани и кухни" ще запази името за пазарите си. Шефът на "Бейн Кепитъл" Стийв Барнс, чиято централа е базирана в Бостън, определи закупените от фонда компании като "пазарни лидери с прекрасно наследство, силно портфолио от марки, изградени взаимоотношения с клиенти и опитен мениджърски екип". Новите собственици обещават да реализират "пълния потенциал на закупените компании чрез продължаване на подобренията, по-нататъшно развитие на силната фамилия от марки и ускорен растеж".