Германският авиопревозвач Lufthansa посредством договор за сътрудничество засили позициите си на силно нарастващия пазар на самолетни превози в Русия, съобщава Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Ръководителят на Lufthansa Волфганг Маерхюбер в сряда подписа в Москва намерение за сътрудничество и развитие на стратегическо партньорство с формирания с подкрепата на Кремъл консорциум Air Union.

„За нашите клиенти Русия е една важна цел с постоянно нарастващо значение", казал е Маерхюбер.

Air Union, в Русия е познат като Аерофлот номер 2 и се контролира от Борис Абрамович, комуто принадлежи също и унгарският MALEV.

Освен това стана ясно, че Lufthansa сменя летището си в Москва.

В момента руският пазар на самолетни превози расте с близо 10% на година. Lufthansa и Air Union планират взаимна продажба на полети след лятото на 2008 и в среден срок съвместна работа в програми за хора, които пътуват много.

Руското самолетно обединение е изградено от пет регионални самолетни общества: КрасЕър, Домодедово Еърлайнс, Омскавиа, Самара и Сибавиатранс. Флотата му включва 70 самолета, голяма част от които са още от съветско време. За миналата година конкурентът на Аерофлот е превозил общо 4,9 млн. пътници, а Аерофлот - 8,75 млн.

За по-добро взаимодействие с Air Union, Lufthansa в плана си за лято 2008 е сменила летището си в Москва от Шереметиево на Домодедово. С 15 млн. пътници годишно Домодедово е най-голямото летище на Източна Европа

От години Lufthansa искаше да постигне по-близка кооперация с Аерофлот. Обаче миналата година руският лидер реши да направи алианс за въздушни превози SkyTeam с Air France-KLM.

От 2000 година руските въздушни превози са в подем. Дори и по-малките самолетни компании купуват западни джетове. Правителството в Москва взе решение да финансира с милиарди модернизирането на отрасъла.

Но от гледна точка на западняка остават значителни притеснения по отношение на сигурността. Наскоро, следвайки оценката на ЕС, на четири руски самолетни компании бе забранено да осъществяват превози в рамките на ЕС. Шест други самолетни компании, сред които е и KrasAir, могат да влизат във въздушното пространство на ЕС с ограничен брой самолети.

И независимо от всички предприети мерки, според изказване на международната асоциация на самолетните полети IATA от април, Русия си остава страната с най-опасните самолетни линии.