Слабото развитие на транспортната инфраструктура е спирачка за икономическото развитие и именно за това в бюджета за тази година два пъти са увеличени капиталовите разходи, които ще бъдат инвестирани в развитие на инфраструктурата, каза Станишев. Той обяви, че в бюджета за следващата година тези разходи ще бъдат увеличени още 2 пъти.
Премиерът съобщи на присъстващите 30 министри на транспорта, че икономическият растеж на България за миналата година е над 6% от БВП, а в страната са влезели над 4 млрд. евро външни инвестиции, което е огромен ръст за държава с 8 млн. души население.
Транспортният сектор играе ключова роля за изпълнението на целите,- които поставя Лисабонската стратегия за страните от ЕС, а именно постигане на динамична и конкурентоспособна икономика.
До 2015 г. страната ни трябва да постигне по-високо качество на живота и по-високи доходи, което не може да стане без развитие на транспортния сектор. За тази цел трябва да се работи по-координирано и ефективно, заяви Станишев, за да се усетят резултатите не само в икономическата макрорамка, а и в живота на гражданите.
Най-големият обем финансиране за тази и следващата година ще бъде в сферата на транспорта и развитието на националната транспортна инфраструктура, допълни Станишев.
Интегрирането в Европейската транспортна система и развитието на собствената инфраструктура се предполага, че ще доведат до повишаването на безопасността на пътя и регулиране на трафика.