
Той е нарекъл покупката на търговската марка приоритет на компанията. В САЩ Stolichnaya е третата по известност марка водка след Smirnoff и Absolut. Преговорите за покупка на търговската марка са започнали още през май. Собственикът на марката извън пределите на Русия е S.P.I.
Pernod Ricard бе получила правата за дистрибуцията на водка Stolichnaya с купуването на британската Allied Domecq Plc. След този ход френската компания стана втората в света в алкохолния бизнес след Diageo.
Съглашението между S.P.I. и Allied Domecq за изключителна дистрибуция на Stolichnaya в повечето страни по света, с изключение на Русия, трае до 2010 г. Освен това Pernod Ricard има опция за покупка на търговската марка Stolichnaya, ако S.P.I. реши да продава.
В Русия търговският знак "Столичная" принадлежи на държавата. От името на правителството на РФ с него се разпорежда предприятието „Союзплодоимпорт", което оспорва правата на групата S.P.I. върху тази марка в чуждестранните съдилища. На 31 март съдът в САЩ отхвърли претенциите на "Союзплодоимпорт" и S.P.I. защити своите права върху знака Stolichnaya в САЩ.
По данни на Euromonitor, пазарът на водка в САЩ в течение на следващите четири години ще нарасне с една трета - до $16.7 млрд. през 2010. Делът на водка Smirnoff, която се държи от Diageo, през 2004 на пазара на водка в САЩ заема 17%, на второ място е била шведската Absolut на V&S Vin & Sprit AB с 10.4%. Stolichnaya е била на трето място с 4.4%.