Всички авиокомпании, които членуват в руския авиационен алианс Air Uninon(собственост на руския олигарх Борис Березовский), прекратяват използването на самолетите ИЛ-86 от днес. Това съобщават от алианса.
Проблемните самолети бяха забранени за полети в ЕС и заради това се заговори за провал на летния сезон у нас. Големият брой руски туристи досега бяха превозвани до курортите по Черноморието с чартъри, осъществявани предимно от ИЛ-86.
Тъй като забраната за полети на този тип самолети дойде в навечерието на откриването на сезон Лято 2007, туроператорите бяха силно обезпокоени от възможността за провал на сезона при вече закупени туристически пакети.
След влизането на България в ЕС, руските ИЛ-ове нямат право да извършват полети до наши летища от съображения за безопасност.
В лятното разписание на Air Uninon, което влезе в сила вчера, самолетите от този тип вече не фигурират.
Основното натоварване в новото разписание за летния туристически сезон пада върху четири Boeing-767, четири Boeing-757, седем Boeing -737 и четири Ту-204/214.
Шест Ил-86 ще бъдат използвани като резерва в краен случай.
По-рано авиокомпанията прекрати използването на Ил-62М, Ту-154Б и Як-42Д.
Руските туристически оператори смятат, че спирането на ИЛ-овете до България ще доведе до поскъпване на билетите и съответно на туристическите пакети като цяло, защото полетите ще се изпълняват от по-скъпа западна техника.
Затова пък Египет и Турция ще продължат да приемат руските самолети, което се явява сериозна конкуренция за българския туристически пазар като цени, предупредиха експертите по време на голямото туристическо изложение в Москва преди 10 дни.
Припомняме, че през ноември 2006 г "Аерофлот" предприе същата стъпка и изведе самолетите Ил-86 от екслоатация поради изтичане на ресурсната годност.
отново Самуил
на 26.03.2007 в 14:52:06 #5Боинг 737 е най-използваният самолет в света, затова е естествено с него да има най-много катастрофи. Обикновено причина за катастрофите е човешкия фактор, а не надежността на техниката. Руснаците нямат сертификати, това за тях е бяло петно и по това не отговарят на изискванията на Запада. Нямат си дори и руски сертификати. Затова и ги спират.
International
на 26.03.2007 в 13:47:02 #4ура край на тормоза на тъпите руски самолети
Неделчо Съботинов
на 26.03.2007 в 12:57:27 #3Толкова са надеждни, че изпадаха като круши, само за последната година сума народ си отиде в Русия, заради надеждността им. Май не само заради шума им, ЕС забрани на някой руски представители на великата авиация да кацат по летищата им. Иначе, заповядайте руснаци у нас в ЕС, харчете си доларите и възпитано и културно си заминавайте.
БСП
на 26.03.2007 в 12:43:53 #2ЕУССР!
aivanchev
на 26.03.2007 в 12:28:38 #1Много жалко. Илюшините и Туполевите са си много надеждни машини, доказали се многократно с времето. Само са леко шумни. А и какво толкова? Щом пътуващите с тях са навити - къде е проблема?