Всички авиокомпании, които членуват в руския авиационен алианс Air Uninon(собственост на руския олигарх Борис Березовский), прекратяват използването на самолетите ИЛ-86 от днес. Това съобщават от алианса.

Проблемните самолети бяха забранени за полети в ЕС и заради това се заговори за провал на летния сезон у нас. Големият брой руски туристи досега бяха превозвани до курортите по Черноморието с чартъри, осъществявани предимно от ИЛ-86.

Тъй като забраната за полети на този тип самолети дойде в навечерието на откриването на сезон Лято 2007, туроператорите бяха силно обезпокоени от възможността за провал на сезона при вече закупени туристически пакети.

След влизането на България в ЕС, руските ИЛ-ове нямат право да извършват полети до наши летища от съображения за безопасност.

В лятното разписание на Air Uninon, което влезе в сила вчера, самолетите от този тип вече не фигурират.

Основното натоварване в новото разписание за летния туристически сезон пада върху четири Boeing-767, четири Boeing-757, седем Boeing -737 и четири Ту-204/214.

Шест Ил-86 ще бъдат използвани като резерва в краен случай.

По-рано авиокомпанията прекрати използването на Ил-62М, Ту-154Б и Як-42Д.

Руските туристически оператори смятат, че спирането на ИЛ-овете до България ще доведе до поскъпване на билетите и съответно на туристическите пакети като цяло, защото полетите ще се изпълняват от по-скъпа западна техника.

Затова пък Египет и Турция ще продължат да приемат руските самолети, което се явява сериозна конкуренция за българския туристически пазар като цени, предупредиха експертите по време на голямото туристическо изложение в Москва преди 10 дни.

Припомняме, че през ноември 2006 г "Аерофлот" предприе същата стъпка и изведе самолетите Ил-86 от екслоатация поради изтичане на ресурсната годност.