Договорите за изпълнител на проектирането и строителството и за супервизията на проекта „Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при Видин - Калафат" ще бъдат подписани утре, съобщиха от Министерство на транспорта.
Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV.
Новата постоянна връзка по приоритетния Коридор ІV ще бъде единственият нов мост по протежение на 430 километровата обща граница по р. Дунав между България и Румъния.
Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия.
Проектно-строителните работи по моста са финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005 г., от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от Кредитна институция за възстановяване на федерална република Германия (KfW) със заем и допълнителна безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD) и от българския държавен бюджет.
Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са подписани и ратифицирани в периода 2000 - 2006 г. с решения на Народното събрание.
Договорът за супервизия е с продължителност от 51 месеца, които включват мобилизационен период, 38 месеца за изпълнение (проектиране и строителство) на моста и 12 месеца гаранционен период.
Супервайзерът ще проверява и съгласува техническия проект, изготвен от Изпълнителя на моста и ще осъществява строителния надзор по време на изпълнението.
Договорът за проектиране и строителство е с продължителност 50 месеца, които включват 38 месеца изпълнение и 12 месеца гаранционен период.
В официалната информация на транспортното министерство обаче няма нито дума за победителя в търга за строителството на моста.
Както първи Money.bg писа още преди 20-тина дни, испанската фирма FCC се самообяви за победител в конкурса на ведомството.
Taralez
на 30.01.2007 в 02:32:03 #5Само 4-и лентички!!! Бах тия рушвети. То за моста нищо не хартисало.
Делян
на 29.01.2007 в 22:19:00 #4много сме зле! само едно мостче построено от както съществува границата между България и Румъния. и сега второто едва, едва се решават да го построят!
Нео
на 29.01.2007 в 21:59:40 #3Е как иначе.Кинтите вече са разпределени и всичко трябва да е в секретност.
отдалече
на 29.01.2007 в 17:45:34 #2Ами да разбира се. Португалски или испански фирми. Интересно от къде е тази испанска връзка?
JEEP
на 29.01.2007 в 15:45:31 #1много тъпо, вси4ко под сурдинка, а после ревът