Градски автобус с водородно задвижване провежда изпитания с пътници по улиците на гръцката столица Атина, предаде агенция АНА-МПА.

Возилото вече месец се тества в центъра на града, като пътниците не плащат за возенето на машината.

Контекст: Градският транспорт дълги години беше основен замърсител в големите градове. Постепенното навлизане на газовите и метановите автобуси остави в историята пушилката, която оставяха зад себе си дизеловите машини, но голямата геополитическа зависимост на газовите доставки и амбициите за въглеродно неутрални градове преместиха прожекторите към водорода.

Над 20 страни ще увеличат производството на водород с ниски емисии до 2030 година

Над 20 страни ще увеличат производството на водород с ниски емисии до 2030 година

Сред тях са Германия, САЩ и Япония

Горивните клетки могат да се захранват с газ, произведен чрез ВЕИ и освен това единственият отпаден продукт е чиста вода. След първоначалното по-скъпо навлизане на технологията тя има потенциала да свали значително експлоатационните разходи.

Румъния ще похарчи €174 милиона за 12 влака, задвижвани от водород

Румъния ще похарчи €174 милиона за 12 влака, задвижвани от водород

Прогнозната цена на един водороден влак е €14,5 милиона

Някои експерти са на мнение, че водородът има по-голям потенциал за приложение от чисто електрическото задвижване заради премахнатата нужда от дълго зареждане и тежки акумулатори.

Детайли: Машината в Атина е Solaris Urbino 12 Hydrogen. Автобусът е 12-метров, нископодов и със седящи места за 37 пътници. Има три врати, рампа за инвалиди и ергономични седалки.

Какво следва: Транспортният оператор в Атина е част от европейска пилотна програма за приложението на водорода в обществения транспорт и предстои да закупи три такива автобуса с пари от Европейския съюз.