Румънската железопътна администрация (AFR) представи на електронната тръжна система SICAP документите за обществена поръчка за влакове, задвижвани от водород, съобщава Romania Insider. Процедурата ще бъде стартирана след проверка на документите.

Търгът е за 12 влака, задвижвани с Н2. Той ще бъде публикуван в европейската тръжна система TED. Заедно с влаковете, AFR ще закупи и услуги по поддръжка за 30 години, като освен това ще осигури и доставка на H2 за период от 30 години, пише румънската Economica.net.

Стойността на договора се оценява на €174 милиона (с ДДС), включително €517 милиона за услуги по поддръжката и €467 милиона - за доставките на H2, включително за зарядните станции.

В Германия тръгват първите в света влакове изцяло на водород

В Германия тръгват първите в света влакове изцяло на водород

Френската компания Alstom е предоставила на страната общо 14 влака

Прогнозната цена на един водороден влак е €14,5 милиона. Стойността на услугите по поддръжката, изчислена като средната стойност на офертите, е на стойност €4,66/км. Цената за доставка на водород е €2,95/км на влак.

Водородните влакове са бъдещето на европейския железопътен транспорт, смятат експерти. Това лято Германия откри железопътна линия, която ще бъде изцяло обслужвана от влакове на водород. Това беше отчетено като огромен напредък за декарбонизацията на жп транспорта, въпреки предизвикателствата с доставките за тази иновативна технология.

Общо 14 влака, доставени от френската компания Alstom за северната провинция Долна Саксония, ще заменят досегашните дизелови локомотиви по 100-километровата линия, свързваща градовете Куксхафен, Бремерхафен, Бремерфьорде и Букстехуде, който се намира близо от Хамбург.

Водород: горивото на бъдещето

Водород: горивото на бъдещето

Водород се произвежда от вода във електролиза, като процесът все още е много скъп. И ако за него се използва ток, произвеждан от изкопаеми горива, производството на водород е всичко друго, но не и беземисионно