Германия откри железопътна линия, която ще бъде изцяло обслужвана от влакове на водород, предаде АFP. Това е огромен напредък за декарбонизацията на жп транспорта, въпреки предизвикателствата с доставките за тази иновативна технология. Общо 14 влака, доставени от френската компания Alstom за северната провинция Долна Саксония, ще заменят досегашните дизелови локомотиви по 100-километровата линия, свързваща градовете Куксхафен, Бремерхафен, Бремерфьорде и Букстехуде, който се намира близо от Хамбург.

Влаковете на Alstom, известни под името Coradia iLint, се проектират в южния френски град Тарб и се сглобяват в централния германски град Залцгитер. От 2018 година по тази линия се извършват търговски изпитания с редовно движение на два водородни влака. Сега вече цяла флотилия е оборудвана с тази технология. Френската компания е подписала четири договора за няколко десетки влака в Германия, Франция и Италия, а търсенето не отслабва.

Водородните влакове са особено подходящи за къси регионални линии, където разходите за преход към електрически изпреварват рентабилността на маршрута.

Румъния закупува водородни влакове по договор за €170 милиона

Румъния закупува водородни влакове по договор за €170 милиона

Първоначално броят им е 12

Alstom не е без конкуренция в тази територия. Германският гигант Siemens представи прототип на водороден влак с националната железопътна компания Deutsche Bahn през май с оглед на пускането му през 2024 година.

Колко еко са обаче водородните влакове към момента? Френският изследователски институт IFP, специализиран в енергийните въпроси, казва, че в момента водородът е "95 процента получен от трансформацията на изкопаеми горива, почти половината от които идват от природен газ".