Пазарният дял на електромобилите се увеличава в развитите страни, а все по-често се говори за вредата от емисиите на традиционните бензинови и дизелови двигатели и за тяхната забрана в центровете на градовете и изобщо след няколко десетилетия.

В Европейския съюз за първото тримесечие на годината продажбите на електромобилите са 1,7%, като бензиновите модели затвърждават новопридобитата си първа позиция с 55,5%, оставяйки пазарен дял от 37,9% за дизела и 6,5% за тези, задвижвани с алтернативни горива.

За три месеца в ЕС са продадени почти 70 хил. електромобила, повишение от 47% спрямо същия период на миналата година. Но как стои въпросът с България?

Типично за България, до голяма степен и заради ниските доходи, продажбите на нови автомобили, особено толкова скъпи като тези с електрически мотор, са малко. Все пак обаче тенденцията се вижда ясно: до края на юли 2018 година общият им брой почти се е удвоил спрямо същия момент на миналата година. Така електромобилите по родните улици достигат общо 526 броя, от 276 година по-рано, показват данните на отдел "Пътна полиция" към Министерство на вътрешните работи.

Статистическата информация, представяна от там, не позволява да разберем от кои марки са тези електромобили, но се вижда, че тези на производителя Tesla достигат 67.

По гориво

Общият брой на регистрираните леки автомобили към края на миналия месец е 2,76 милиона. От тях почти 1,2 милиона са дизелови. Бензиновите, включително тези с газови уредби или с такива на метан, са малко над 1,5 милиона. Хибридите са 4 630.

По марки

Най-популярната марка остава Volkswagen - 424 630 автомобила, следвана от Opel и Mercedes с 349 880 и 193 981 автомобила съответно. Renault и Audi затварят челната петица с 183 812 и 168 412.

Нови срещу стари

От новорегистираните от началото на годината досега автомобили от категорията М1, 17 493 са новите, а втора употреба - 182 023. Или на всеки нов автомобил, който излиза по улиците, се появяват други над 10, които вече са били употребявани.

Сред новите автомобили най-предпочитани са Renault с 1 981 продажби, следвани от Nissan с 1 786 (двете компании, заедно и с Mitsubishi, са под една шапка). Следват Toyota (1 692), Kia (1 454), Volkswagen (1 261), Skoda (1 122), Dacia (1 053) и Peugeot (1 011).