До седем години електрическите превозни средства ще станат по-евтини за поддръжка и експлоатация от автомобилите с двигател с вътрешно горене. Това гласи доклад, цитиран от Daily Mail.
В изследването са включени три електрически коли - Leaf на Nissan, ID.3 на Volkswagen и ZS EV на MG. Според доклада популярните модели с батерии имат нисък годишен разход или с 50 на сто по-евтини за експлоатация от традиционните.
Характерната поддръжка на автомобилите с двигатели с вътрешно горене отпада при електрическите коли. Електромобилите имат по-опростена структура. Според проучване на Службата за научна и технологична информация към Министерството на енергетиката на САЩ при изцяло електрическите коли липсва двигателно масло, ангренажен ремък, кислороден датчик, свещи и други компоненти, които подлежат на поддръжка.
Трябва да се вземат предвид и данъчните облекчения. Преди време от Международния съвет за чист транспорт, заявиха, че именно това ще насърчи закупуването на автомобили с нулеви емисии.
Във Франция, Германия и Великобритания например цената на това да притежавате електрическа кола е много по-ниска благодарение на схемите за бонуси.
Според някои експерти в бранша до 2024 г. електрическите автомобили ще струват колкото конвенционалните автомобили, а тенденцията за преминаване към по-чист транспорт ще се засили в следващите месеци, според ново изследване на пазара.
grainis
на 26.07.2021 в 09:22:33 #3До две години на пазара ще излезе електроавтомобил родно производство, БЕЗ ТЯГОВА БАТЕРИЯ, задвижван от Газотурбинен Ел.Генератор, захранван с Аерозол на Инженерингово Фъстъчено Олио (ИФО) - https://biodizel.alle.bg ИФО е 100% Карбон-Неутрално, калорично колкото Дизела (40MJ/kg) и ще се произвежда чрез екстракция от бързорастящ (60 дни) сорт Фъстъци (60% Масленост), отглеждани хипер-интензивно, върху многоетажни рото-рафтове, във Вертикална Аеропонна Ферма, при 2000 пъти по-високи добиви (300 кг/дка с/у 600 Тона ) в сравнение с традиционното примитивно земеделие, и при извънредно ниска себестойност - под 0,10 лв./кг. Несъмнено това ще бъде възможно най-евтината и ефективна технология за задвижване на всякакъв вид транспортни средства. Ще се избегне гората от Чарджъри по улиците и кадаифът от зарядни Кабели по тротоарите, в които да се препъваме, да не говорим за Силовите кабелни Магистрали под тротоарите, мрежата от нови Трафопостове и Подстанции, и Гигаватите НОВА ЕЛ.ЕНЕРГИЯ които ще са нужни за зареждане на евентуално хилядите новопоявили се електрички - според мокрите сънища на ел.- проповедниците. Откъде ще дойдат СТОТИЦИТЕ МИЛИАРДИ нужни за цялото това преустройство ? Кой ще ги плаща - само Собствениците на електрокари или ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИ ? При условие, че БУМЪТ на Ел.Автомобилите, така трепетно и с пяна на уста предвиждан от Мъск и прочие гурувци, просто не се състоя ? Спомням си как още като ученик преди 40 години произвеждах електрокари в Балканкар-Земляне.
glider
на 24.07.2021 в 01:42:53 #2Не думай.
naskotop
на 23.07.2021 в 21:33:28 #1Оправете си заглавието - електрическите коли ВИНАГИ са били по-евтини за поддръжка от пърдялниците.