От конвейера на завода на концерна FCA в италианския град Мелфи слезе последният хечбек Punto. С него приключи 25-годишната история на модела, преминал през три поколения. Не се очаква наследник на Fiat Punto в обозримо бъдеще.
Fiat Punto дебютира в 1993-а като наследник на друг емблематичен модел на италианците - Fiat Uno. Новата кола бързо завоюва популярност в Европа, моделът помогна на FIAT да навлезе по-сериозно в Европейските пазари и да осигури достатъчно производство на италианските си фабрики. С Punto италианският автопроизводител се превърна в модерен играч на пазара и доказа че може да предлага привлекателни модели за всеки, пише аuto-press.net.
Първото поколение на Punto стана победител в конкурса "European Car of the Year" през 1995-а, а през 1997-а стана и най-продаваният автомобил на Стария континент, слагайки край на 14-годишната хегемония на Volkswagen Golf. Punto беше оригинален автомобил с приемлива цена и прилично ниво на стандартното си качество.
Сегашното, трето по ред поколение на Fiat Punto се появи в 2005-а година с името Grande Punto. В 2009-а година моделът претърпя фейс-лифт и смени името си на Punto Evo, а след още две години си върна първоначалното име без допълнения.
Източник: Euro NCAP
В последната година на продажбата си Fiat Punto не успя да се справи с новата система за оценка в краш-тестовете на Euro NCAP и стана първият модел не получил нито една звезда за ефективноста на системите за безопасност.
Fiat Punto си замина, но моделът остава в автомобилната история на марката. Колата се продаваше четвърт век със сериозен успех. За съжаление няма да има директен наследник, поне засега. Но деветте милиона продадени машини винаги ще напомнят, че в един период Fiat е бил лидер на европейския автомобилен пазар.