General Motors Co. навлиза и в бизнеса с автомобилното застраховане, като ще използва данни от автомобилите си, за да определя премийните ставки, пише The Wall Street Journal.

Американският производител ще предлага застраховки под бранда OnStar. Услугата за свързани автомобили се предоставя на всички автомобили на GM в Северна Америка. Потребителите, които подписват договор, ще се съгласят шофьорските им навици да бъдат следени - и тези, които спазват ограниченията на скоростта, избягват резки спирания и като цяло спазват правилата, ще плащат по-малко, казват от GM.

GM предлагаше застраховки през голямата част от историята си, но сложи край на бизнеса през 2009 г.Все повече нови автомобили се продават с интернет връзка и производителите се опитват как да получат приходи от растящите потоци данни, генерирани от компютрите и сензорите на автомобилите.

GM не е единственият производител, който използва технологиите, за да следи дали шофьорите спазват правилата. Tesla също използва данните, за да предлага застраховки на своите потребители. По-рано миналия месец Ford също заяви, че ще даде възможност на клиентите да получат по-евтина застраховка, ако се съгласят данните от автомобила да бъдат изпращани и анализирани.

В началото компанията ще определя премийните ставки по типичния начин, но с течение на времето ще дава все повече тежест на поведението на шофьора: например ще изчислява колко пъти спирачките са натискани до долу или пък ще следи дали гумите са добре напомпани, което намалява разстоянието, за което автомобилът спира.