"Ако не можеш да ги победиш, присъедини се към тях" е принцип, който е все по-валиден за глобалния автомобилен пазар - особено ако става дума за опитите на западните компании да продават електрически коли в Китай. Volkswagen Group обяви, че ще пусне съобразената с изискванията на местните клиенти чисто нова марка ID. UNYX и освен това ще качи всичките си нови EV модели на платформа, разработена съвместно с Xpeng.

Първият модел от новия бранд е електрическо SUV купе с авангарден дизайн, създаден в новия развоен център на компанията в Хефей в източната част на страната, където е разположен и заводът, който ще го произвежда. Най-достъпната версия е със задно предаване, мощност от 286 конски сили и над 620 км автономия. Ще има и 4х4 версия с два електромотора и мощност от 340 коня.

Защо гигантът General Motors се отказва от мащабното производство на електромобили

Автомобилният гигант, който се отказва от мащабното производство на електромобили

Компанията имаше план да произведе 1 милион електрически коли

Не само външният облик, но и софтуерната платформа на ID. UNYX е съобразена с очакванията на китайските купувачи за футуристично возило. Така новият модел е с интерактивен 3D аватар, който може да имитира човешки глас и да води разговор с водача.

До 2026 г. на пазара трябва да се появят още 4 ID. UNYX модела. Не се предвижда нито един от тях да се продава на външни пазари.

Снимка 675552

Източник: VW

От същата година китайските електромобили на Volkswagen ще придобият още повече местна ДНК - всички електрически модели на основния бранд ще използват нова платформа, разработена съвместно с местната компания Xpeng. Миналата година VW придоби 4,99% от нея за около 700 млн. долара.

В рамките на общия проект инженери от двете компании ще работят в два развойни центъра, единият от които е именно в Хефей.