Аналитичната агенция Автостат публикува преди няколко дни актуалните си статистически данни за руския автопарк.
Към 1 януари 2022 г. в страната има 59,6 милиона регистрирани превозни средства. От тях автомобилите представляват 76,3% - това са 45,5 милиона леки превозни средства, докато преди три години в страната е имало 43,5 милиона такива коли.
Lada остава най-разпространената марка в Руската федерация с 13,5 милиона автомобила, или 31% от общия брой леки коли в страната. Lada все още е лидер и в класацията по продажби на нови автомобили: например миналата година са регистрирани 348 000 коли от тази руска марка.
А автомобилите от японската марка Toyota са на второ място по брой в Русия: 4,1 милиона единици, или 9,4% от всички леки кили в страната. Интересното е, че Toyota никога не се е издигала над третото място по продажби на нови автомобили. Значителен принос за формирането на парка имат автомобилите с десен волан, внесени от Япония, от които преобладаващата борйка са в азиатската част отвъд Урал.
Третото и четвъртото място по популярност в руския автомобилен парк си поделят Hyundai и Kia с приблизително еднаквите бройки от по 2,5 милиона автомобила. През последните години те са сред първите три най-популярни марки на пазар за нови автомобили в Руската федерация.
Петото и шестото място в класацията също са разделени между марките Renault и Nissan с по 2,2 милиона регистрирани леки коли.
Топ 10 на най-популярните марки в Русия също включват Volkswagen (1,8 милиона коли), Chevrolet (1,7 милиона), Ford (1,4 милиона) и Mitsubishi (1,3 милиона).
Агенцията Автостат отбелязва и марката Skoda (1,1 милиона единици): тя заема единадесето място и също надхвърли мярката от един милион автомобила в руския автомобилен парк.
Останалите марки имат присъствие с под 2% или по-малко от един милион съответно такива автомобила в страната.