Maserati представи тазгодишната итерация на върховия модел на Quattroporte - Trofeo, която вече може да се купи на някои от пазарите в Европейския съюз и Великобритания, като първите доставки трябва да се реализират до края на годината. На тях стартовата цена на модела, който ще се конкурира с коли като Porsche Panamera Turbo, BMW M760Li и Mercedes AMG S63, е около 142 хил. евро.
Под капака на Quattroporte Trofeo ще е същият бензинов 3,8 V8 битурбо двигател, който през 2016 г. беше представен във Levante Trofeo. Той има мощност от 580 к.с. при 6750 оборота в минута и въртящ момент от 730 Nm между 2500 и 5000 оборота в минута. Върховата скорост, която обещават от Maserati, е 326 км/ч, а седанът, който излиза единствено със задно предаване, ще достига до 100 км/ч за 4,5 секунди.
Това го превръща и в най-бързия от представител на Quattroporte, като версиите S и Q4 и дизеловият вариант, които се предлагат и в момента на българския пазар, имат 3-литрови двигатели. Бензиновите от тях имат мощност от 430 к.с., а дизеловият агрегат - от 275 к.с., с които развиват до 288 км/ч (при бензиновите).
V8 двигателят на Trofeo е съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия, а LED-фаровете са адаптивни. Същото важи и за окачването, което е двураменно, втвърдено и подобрено в сравнение с станалите версии на Quattroporte, посочват от Maserati. Trofeo също ще излезе и на малко по-големи гуми от останалите, като фабрично ще е с 21-инчови джанти и с още по-големи спирачки. Върховият модел ще се отличава от останалите и с по-щедрата употреба на карбон в предния нож и двойния дифузер отзад.
По отношение на интериора, Trofeo ще има аудиосистема с 10 говорителя Harman-Kardon, както и обновена инфотейнмънт система, която ще се управлява от 10,1-инчов дисплей в централната конзола. Все пак скоростомерът и оборотомерът са аналогови, а между тях ще бъде поставен втори дисплей с диагонал от 7 инча.
По отношение на системите за сигурност, Quattroporte Trofeo ще разполага с адаптивен круиз контрол с възможност за автономно спиране и потегляне, асистент за смяна на лентите, система за безопасност при движение на скоростни пътища, активно наблюдение на слепите зони, система за слизане по надолнища, следене на пътните знаци и предупреждение при опасност от челен удар.