Макар че официалното представяне на S-класа, върховият седан на Mercedes, за следващата година ще бъде през идния месец, от германския производител започнаха да разкриват технологиите, които ще бъдат вложени в една от най-луксозните европейски лимузини.

Окачване и завиване

Новата S-класа ще идва фабрично с окачването E-Active Body Control. То дебютира като опция преди две години в GLE и е еволюция на Semi-Active Body Control, коeто се появи през 1999 г. в CL и което беше последвано от Magic Body Control в S-класа през 2013 г. E-Active Body Control обединява сканиране на пътя с хидро-пневматичното окачване на всяко колело и Magic Body.

Съвкупността от технологии позволяват на този вид окачване моментално да се адаптира към пътната обстановка, която новата лимузина получава от камера и 20 сензора, които подават информация към пет многоядрени процесора по хиляда пъти в секунда.

Производителят на Mercedes премина през бурята и чака печалба

Производителят на Mercedes премина през бурята и чака печалба

Компанията може да съкрати 20 000 души, за да спести разходи

Поведението на окачването ще зависи и от режима на возия, зададен от водача. От Mercedes посочват, че в "Curve" той ще накланя в завоите като мотоциклет, за да стабилизира завиването и да подобри комфорта на пътниците. Разбира се, E-Active Body Control ще следи и за удари и ако засече такъв, тя може да повдигне окачването с до осем сантиметра автоматично.

Това може да звучи като енергоемка система, но E-Active Body Control, която оперира на 48 волта, сама произвежда част от необходимото ѝ електричество при свиването на амортисьорите. Така преди две години от Mercedes постигнаха 50% енергийна ефективност спрямо съществуващата тогава система на окачването Magic Body Control.

В миналото за Mercedes се твърдеше, че могат да направят обратен завой само в една лента, а с новата технология, имплементирана в S-класа, това все повече се доближава до истината. При нея не само предните, но и задните гуми завиват, а системата за това ще идва в две конфигурации - с градус на завиване от до 10 и от до 4,5%.

Според нуждите на автомобила, те ще завиват в синхрон с предните колела или в противоположната посока. От германския производител твърдят, че по този начин радиусът на завиване на лимузината е скъсен с цели 2 метра спрямо регулярна A-klasse.

Двигатели

До момента от Mercedes разкриха три двигателя. 3-литровият турбодизел ще осигурява мощност от 281 к.с., а най-малкият шестцилиндров бензинов двигател засега ще е значително по-мощен - 362 к.с. От компанията обещават и хибридна версия с обновена батерия и електромотор с обща мощност от 500 к.с. и пробег от 100 км. единствено на електричество.

25% скок на продажбите на Mercedes-Benz у нас за година

25% скок на продажбите на Mercedes-Benz у нас за година

Две трети от клиентите избират SUV модели

Очаква се изцяло електрическият EQS да бъде представен чак догодина и се очаква да бъде в производство преди края на 2021 г. Засега няма много детайли за него, но прогнозата е неговият пробег с едно зареждане да е от 500 км.

Интериор и инфотейнмънт

Инфотеймънт системата на новата S-класа ще е изцяло реновираното второ поколение на Mercedes Benz User Experience (MBUX), което ще захранва до пет дисплея в цялата кола. Стандартно лимузината ще е оборудвана с 12,8-инчово дигитално табло, обединено с централната конзола, позволяващо управление чрез гласови команди. От Mercedes твърдят, че с неговите функционалности са елиминирали почти 30 физически бутона от таблото на S-класа.

Освен с глас, инфотейнмънт системата ще може да се управлява от системата Interior Assist и с жестове от страна на водача, за които ще следи камера, монтирана в тавана, която ще следи главата, тялото и ръцете му. Задните пътници ще се радват на два фабрични монитора, които ще осигуряват същата функционалност като централния дисплей. Те ще позволят и споделяне на информация между всички останали дисплеи в колата.

Mercedes ще си партнира с Nvidia в създаването на автомобилен суперкомпютър

Mercedes ще си партнира с Nvidia в създаването на автомобилен суперкомпютър

Ходът идва веднага след като Daimler и BMW прекратиха партньорството си в разработването на автопилот

Interior Assist ще следи и за сигурността, например при неправилно поставено детско столче, и ще си партнира със системите за външна сигурност, например с мониторинга на слепите петна при слизане на пътник от S-класа и ще информира за приближаващ трафик.

Същевременно съществуващата доскоро heads-up технология с подпомогната реалност е подобрена с осъвременяването на... фаровете. Те са LED, като в матрицата им са разположени 1,3 млн. подвижни миркоогледала, които ще прожектират необходимата на шофьора информация като упътвания, скорост или други, директно върху пътното платно.

Все пак heads-up дисплеят все още ще присъства в колата, като ще прожектира информацията върху предното стъкло, така че тя да изглежда на десет метра от автомобила при движение.

MBUX ще може да запаметява личните настройки на до седем конфигурации, включващи позициите на всяка седалка, амбиентната светлина, радиото, температурата на климатика и други.

Mercedes извоюва короната в луксозния сегмент за четвърта поредна година

Mercedes извоюва короната в луксозния сегмент за четвърта поредна година

BMW и Audi изостават