Mercedes обяви, че стартира партньорство с производителя на видеокарти Nvidia за разработването на ново поколение компютри за коли, предаде The Verge. Машината трябва да е позволява както дистанционни ъпдейти по интернет, така и автономно управление на автомобила и се очаква да бъде инсталиран в моделите на компанията след четири години.
В компютъра ще се използва едночиповата технология Orin, която беше представена на Шоуто за потребителска електроника (CES) в края на миналата година. От Nvidia изтъкват, че тя е способна на 200 трлн. операции в секунда и използва по-малко мощност от конкурентите си, но освен това е известно много малко за нея.
Новата платформа ще може да поддържа различни автопилоти, например Autopilot на Tesla и Super Cruise на Cadillac. Компютърът ще е съвместим и с други функции на външни производители като Smart Summon на Tesla, с която колата може да се паркира сама, без водачът да е в нея.
Използването на автопилотите, разработени от други компании, не е учудващо. В началото на тази седмица Daimler и BMW обявиха, че прекратяват партньорството си, насочено към разработването на такъв. Стартът му беше обявен от двете компании през миналата година, а планираната инвестиция беше в размер на 1 млрд. долара.
"Не мисля, че е съвпадение", каза главният анализатор от Guidehouse Сам Абуелсамид. "Мисля, че двете компании не са се разбрали за платформата, която да използват в момента, а Orin е значително по-мощно решение от всичко, което идва от Intel/Mobileye."
Целта е софтурът на устройството да може да се ъпдейтва чрез Wi-Fi, като всеки смартфон или таблет, като въпреки усилията на германския поризводител, те, заедно с почти всички останали производители, изостават значително зад Tesla, които предлагат такива ъпдейти от години. За момента изключение са GM, които също дават възможност за такива, а Ford обяви, че ще предложи такива от тази година.
"Чрез изтеглянето на новите функционалности от облака, искаме да поддържаме системата винаги ъпдейтната, което ще спомогне за увеличаването на стойността на превозните средства", каза главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.
С новия компютър ще идва и системата Drive, създадена от Nvidia, която ще бъде част от пакета, ще следи положението на главата и очите на шофьорите и ще преценява дали те следят пътя. С измервания на броя мигвания, тя ще анализира дали водачът е изморен, като може да изпраща звуково, визуално или физическо предупреждение, че той трябва да се концентрира върху пътя.
Тя ще следи и за външните заплахи на пътя. Сензорите ѝ ще засичат преминаващи покрай автомобила колоездачи и, в случай, че има такива, версията Drive IX не позволява отварянето на вратите.