Mercedes-Benz ще постави по-голям акцент върху най-луксозните си модели в опит да повиши печалбата, съобщи в четвъртък главният изпълнителен директор Ола Калениус. "Виждам най-силен растеж във високия сегмент", посочи той.

Производителят премина през най-тежката част от кризата по-успешно от очакваното и заяви, че вече достатъчно вижда знаци за възстановяване на търсенето на автомобили, за да прогнозира печалба през 2020 г.

След като Tesla Inc. успя да запази печалбата си насред пандемията, производителят на Mercedes-Benz демонстрира, че и традиционните автомобилни компании могат да преживеят бурята, коментира Bloomberg. Но положението не е розово: Ford прогнозира оперативна загуба от $5 млрд. за тримесечието, а Fiat-Chrysler се отказа да дава прогноза след по-голяма от очакваната загуба през първите три месеца. Nissan отчете първа загуба от десетилетие заради вируса.

Daimler заяви, че очаква печалба преди лихви и данъци през 2020 г., макар и по-малко от тази през 2019 г. Прогнозата се основава на надеждите, че икономиката ще продължи да се възстановява и няма да има втора вълна на коронавируса.

Заради затворени дилърства и заводи Daimler отчита оперативна загуба от €1,68 млрд. през второто тримесечие. Но за 2020 г. очаква около €1 млрд. печалба, при €4,3 млрд. миналата година. Щетите за производителя на Mercedes-Benz не са катастрофални, благодарение на бързата реакция при затваряне на заводите и възстановяване, подкрепено от търсенето на модели като GLS и S-Class Maybach.

Акциите на компанията се покачиха с 5,84%.

Daimler продължава да работи активно по своето преструктуриране, започнало преди пандемията. Компанията иска да пести по €2 млрд. годишно, като може би ще съкрати до 20 хил. души. Първоначалният план бе за спестени разходи в размер на €1,4 млрд. и съкращение на 10 хил. души.

25% скок на продажбите на Mercedes-Benz у нас за година

25% скок на продажбите на Mercedes-Benz у нас за година

Две трети от клиентите избират SUV модели