Масивен кораб на китайския производител на електромобили BYD - "BYD CHANGZHOU", пристигна в пристанището в северозападната турска провинция Коджаели, превозвайки 7000 чисто нови автомобила, съобщава Daily Sabah. Още този месец електромобилите тръгват по пътищата на нашата съседка. В момента се строят 4 огромни завода на марката, единият от които е именно в Турция, а Европа, в това число и България, са основдна цел на BYD.

Автовозът акостира в Сафипорт в Деринче, Коджаели, като според изявление на компанията, корабът е отпътувал от пристанището на Нингбо в Китай на 25 февруари, за да направи доставка. След пътуване от около 39 дни, BYD CHANGZHOU вече е в Safiport.

Корабът с капацитет 7000 превозни средства е преминал през протока Чанаккале и под моста Османгази. Той е с дължина 199,9 метра и ширина 38 метра. Благодарение на неговия тонажен капацитет от 69 250 тона, широкомащабните превози се извършват ефективно, коментират експерти.

Снимка 664948

Източник: iStock

Автовозът работи със система за задвижване с двойно гориво, намалявайки въглеродните емисии чрез използване на втечнен природен газ (LNG). Тази екологична технология подкрепя глобалните цели на компанията за устойчивост.

Китайската BYD с амбиции да удвои продажбите на автомобили в чужбина през 2025-а - кои са целевите й пазари

Китайската BYD с амбиции да удвои продажбите на автомобили в чужбина през 2025-а - кои са целевите й пазари

Понастоящем BYD строи заводи в 4 държави

Мащабната доставка на превозни средства показва, че водещият китайски производител на електромобили и основен конкурент на Tesla, продължава да укрепва присъствието си в Турция. Миналата година компанията се споразумя с турското правителство да инвестира 1 милиард долара в откриване на производствена база в страната.

В същото време интересът на турските потребители към моделите на компанията укрепва позициите й на пазара. Според данни на Асоциацията на автомобилните дистрибутори и мобилност (ODMD), BYD е най-бързо развиващата се марка на турския пазар на леки автомобили през първото тримесечие на 2025 г. в сравнение със същия период на предходната година.

Продължавайки да представя иновативните си модели на турския пазар, компанията стартира продажбите на модела TANG през март. С това броят на моделите, предлагани от компанията в Турция, достигна седем, включително DOLPHIN, ATTO 3, SEAL U DM-i, SEAL U EV, HAN, SEAL AWD и TANG. Компанията ще продължи да разширява продуктовата си гама, като представи новото оборудване Comfort на DOLPHIN през втората половина на април и SEALION 7 през третото тримесечие на годината.

През 2022 г. BYD стана първата автомобилна марка, която спря да произвежда превозни средства с изкопаеми горива. Ставайки първата марка в света, която произвежда 10 милиона електрически и plug-in хибридни превозни средства, BYD достигна това постижение чрез бърз процес на растеж.

Производството на първите 5 милиона нови енергийни превозни средства отне 15 години, докато следващите 5 милиона бяха завършени само за 15 месеца, демонстрирайки глобалната производствена сила на компанията.

През 2023 г. BYD стана световен лидер в продажбите на акумулаторни хибридни и електрически превозни средства, като през миналата година продаде повече от 4 милиона нови електрически превозни средства.

Неудържимо: до няколко години България и цяла Европа ще са заляти с китайски коли

Неудържимо: до няколко години България и цяла Европа ще са заляти с китайски коли

"Китайската инвазия не може да бъде спряна", заяви пред Money.bg арх. Любомир Станиславов - изп.- дир. на "Аутомотив Клъстер България"