Аналитичната агенция JATO Dynamics представи резултатите от мащабното си проучване : кой модел лек автомобил беше най-популярният в света през 2021 година. Разгледани са данни от 106 пазара на пет континента, които представляват 99% от общите продажби в света. Японските и други азиатски марки безспорно доминират по популярност на глобално равнище.

Най-търсеният автомобил в света е бил кросоувърът Toyota RAV4. Общо от този модел са продадени над 1,13 милиона машини, което е с 6% повече в сравнение с 2020 година.

На второ и трето място са други два японски модела е Toyota Corolla (1,104 млн. ед.), а Honda CR-V (903 000).

В Топ 10 по продажби през минлата година влизат още: Nissan Sentra  (693 000), Toyota Camry  (681 000), Honda HR - V (670 000), Ford F - 150 (562 000), Toyota Hilux (548 000), Tesla Model 3 ( 508 000 продажби и влезе в топ 10 за първи път в историята) и Honda Accord (481 000).

Сред субкомпактните кросоувъри Honda HR-V стана лидер. На второ място е Volkswagen T-Cross, следван от Hyundai Creta, Kia Seltos и Volkswagen T-Roc.

Toyota Highlander се превърна в най-популярния среден кросоувър, който вече е по петите на Tesla Model Y.

На трето място е BMW X 3, следван от Ford Explorer , Jeep Wrangler , Mercedes - Benz GLC , Audi Q 5 и Hyundai Santa Fe.

Най-популярният малък автомобил е китайският Wuling Hongguang Mini EV с 391 000 продажби. Между другото, това е най-продаваният електрически автомобил в Китай.

На второ място е хечбекът Volkswagen Polo (326 000), а на трето място е Suzuki Swift (315 000). Четвърти и пети са Toyota Yaris (312 000) и Saipa Tiba (273 000)..

Сред премиум моделите седанът BMW Серия 3 е начело по продажби. На второ място по популярност е BMW 5 Series, а трети е Mercedes - Benz E-Class.

Сред пикапите най-продаваният пикап е Ford F-150, но е възможно тази година той да бъде изпреварен от Toyota Hilux, чиито продажби растат. На трето място е Chevrolet Silverado 1500.

В класа на спортните автомобили Ford Mustang стана най-популярен. Следват го Dodge Challenger и Porsche 911.