Продажбите на електромобили надминаха 10 милиона броя през миналата година, като в Китай държи приблизително 60% от този дял. Това се казва в доклад на Международната агенция по енергетика. Бройките надвишиха миналогодишния брои продадени автомобили в целия Европейски съюз (около 9,5 милиона превозни средства), пише CNBC.

"Продажбите на електрически коли, включително електрически превозни средства с батерии (BEV) и хибридни електрически превозни средства (PHEV), надхвърлиха 10 милиона през миналата година, което е с 55% повече спрямо 2021 г.", се казва в доклада на МАЕ.

Над 26 милиона електрически коли се движат пътищата в световен мащаб през 2022 г., което е 60% увеличение спрямо 2021 г. МАЕ прогнозира, че продажбите в световен мащаб ще достигнат почти 14 милиона през 2023 г.

Луксозната марка електромобили ZEEKR стъпва в Европа през 2023-а

Луксозна марка електромобили и основен конкурент на Tesla в Китай стъпва в Европа тази година

Компанията произведе 100 000 електромобила само за 18 месеца от старта на производството

Plug-in хибридните електрически превозни средства или PHEVs имат двигател с вътрешно горене, както и електрически мотор, захранван от батерии. Някои ги смятат за важен елемент към прехода към транспорт с ниски нива или нулеви емисии. Други, включително организации като Greenpeace UK, имат мрачно отношение към тях.

Доминиращият китайски пазар

Китай е "първенец", що се отнася до продажбите на електрически коли, като 50% от превозните средства по пътищата вече са електромобили във втората по големина икономика в света.

"В Европа, която е вторият по големина пазар, продажбите на електрически коли са се увеличили с над 15% през 2022 г., или повече от една на всеки пет продадени коли е била електрическа", коментира още МАЕ.

До 2026-а трябва да има станции за зареждане на електромобили на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС

До 2026-а трябва да има станции за зареждане на електромобили на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС

Всяка държава членка ще трябва да се ангажира със задължителна цел

В САЩ продажбите на електрически автомобили се увеличили с 55% през 2022 година.

Големият потенциал на Индия

Докато Китай, Европа и САЩ са големи играчи, когато става въпрос за електрически автомобили, МАЕ обръща внимание и на други части на света, които показват "обещаващи признаци" - Индия. 2022 г. беше година на растеж в Индия, Тайланд и Индонезия. " Общите продажби на електрически коли в тези страни са се увеличили над три пъти в сравнение с 2021 г., достигайки 80 000", казва доклада.