Профсъюзът на френския автомобилен лидер Renault - CGT Renault, който е част от мощната Обща конфедерация на труда в европейската държава, настоява част от производството на Dacia да бъде изместено във Франция.
По-конкретно от организацията искат асемблирането на моделите Dacia Sandero, които се извършва в Румъния и Мароко, както и на Renault Clio, което се прави в Словения и Турция, да бъде преместено на френския пазар.
От CGT Renault са обявили това в своя петиция, публикувана онлайн. В нея от профсъюза настояват за "балансиране на производството", както и за това "сглобяването на моделите да се извършва възможно най-близо до пазарите за реализация", пишат румънските сайтове Romania Insider и Economica.
"За втора поредна година Dacia Sandero е любимата кола на французите. Но тя не се произвежда във Франция! 1/3 от автомобилите Dacia Sandero и Dacia Duster се произвеждат на изток и са внасяни във Франция", посочват от CGT Renault.
До голяма степен настояването на организацията е продиктувано от мащабната стратегия на генералния мениджър на компанията Лука де Мео за ограничаване на разходите. От профсъюза искат да предложат решение от своя страна с цел да запазят работните места в производството във Франция.