Резултати от това проучване доказват, че обикновените бутони в салона на автомобила работят по-добре от сензорните.

Шведското издание Vi Bilagare, след проведено изследване по темата, стигна до извода, че така наречените "физически бутони", които са били използвани по-рано в автомобилната индустрия, са по-функционални от днешните сензорни клавиши.

Авторите на експеримента тестваха 11най-модерни автомобила, които имат много сензорни бутони в купето, и сравниха резултатите с тест на Volvo V70 от 2005 година.

Изследователите помолиха шофьорите да извършат поредица от прости операции в движение на често практикувана скорост: да включат отопляемите седалки, да увеличат температурата на въздуха в купето с 2 градуса, да включат размразителя на стъклото, да настроят конкретна радиостанция, да нулират бордовия компютър и затъмнят светлината на арматурното табло.

И се оказа, че на водача на 17-годишно Volvo са му отнели само 10 секунди, за да изпълни подобни задачи - при скорост от 110 км в час, при което колата изминала 306 метра за това време.

Но в съвременните машини със сензорни екрани и клавиши е необходимо много повече време за извършване на същите операции. Например, шофьор на BMW iX прекара повече от 30 секунди за операции, Mercedes-Benz GLB повече от 20 секунди, Tesla Model 3 20,5 секунди.

Най-лошото от всичко постижения е при MG Marvel R - почти 45 секунди!

А както отбелязват авторите на изследавнето, през това време колата изминава със скорост от 110 км в час повече от 1,3 километра.

И само два модела са показали резултати, сравними със 17-годишното Volvo: Volvo C40 и Dacia Sandero, чиито шофьори използвали малко повече от 13 секунди за изпълнение на набора от тези команди.

Резултати от теста на Vi Bilagare

Модел, време в секунди

BMW iX 30.4

Дачия Сандеро 13.5

Hyundai Ionic 5 26.7

Мерцедес GLB 20.2

MG Marvel R 44.9

Nissan Qashqai 25.1

Сеат Леон 29.3

Subaru Outback 19.4

Tesla Model 3 23.5

Volkswagen ID.3 25.7

Волво С40 13.7

Volvo V70 (2005) 10.0

Снимка 585873