В опита си да подобри достъпа на американските автомобили до Япония, президентът Доналд Тръмп може да пренебрегне основната пречка: японските потребители не ги искат, пише Bloomberg.

От 3.2 млн. автомобила, продадени тази година в Япония, само 0.3% са американски, по данни на асоциациите на автомобилната индустрия в Япония. За разлика от това, японските марки имат пазарен дял от около 40% в САЩ.

Германските коли, които Тръмп не иска, всъщност са произведени в САЩ

Германските коли, които Тръмп не иска, всъщност са произведени в САЩ

И с тях се осигурява работа на 50 000 американци

Тръмп съобщи в сряда, че е постигнал споразумение с японския премиер Шиндзо Абе да започне търговски преговори между двете страни. Президентът заплаши с мито от 25% за автомобилите, в опит да възпре вноса и да насърчи повече производство и работни места в Америка.

Тръмп, който също иска по-добър достъп за американските автомобили в Япония, се съгласи с Абе, че санкциите за износа на автомобили няма да се прилагат по време на преговорите.

Японските компании се готвят да завладеят пазарa на електромобили в Китай

Япония се готви да завладее най-големия автомобилен пазар в света

Автопроизводителите залагат на вече утвърдени модели

Докато САЩ в момента има тарифи от 2.5% за внос на леки автомобили и 25% за камиони, Япония премахна последните си налози върху автомобилния внос преди почти 4 десетилетия.

Страната на изгряващото слънце отдавна твърди, че причината за слабото присъствие на американските автомобили в страната няма нищо общо с тарифите: японските потребители като цяло възприемат автомобилите от САЩ като обемисти и неефективни. Малките коли и други местни модели, спестяващи гориво, доминират в автомобилния пазар в страната.

Японците харесват европейските коли, за разлика от американските

Японците харесват европейските коли, за разлика от американските

Само около 7% от общия брой продадени автомобили в Япония са вносни, но някои чужди марки са търсени. Германските производители са сред 5-те най-големи вносители на коли в азиатската държава - аргумент, който Япония използва, за да докаже, че нейните потребители не избягват всички чуждестранни марки.

Mercedes-Benz на Daimler продаде 42 000 бройки до края на август тази година, докато BMW продаде 30 500 бройки.

Jeep на Fiat Chrysler е най-голямата американска марка в Япония, продавайки над 7000 бройки през първите 8 месеца на годината, като продажбите му надвишават общите на останалите марки от САЩ в страната.

Ford Motor заяви през 2016 г., че се изтегля от азиатската държава, наричайки я най-затвореният развит автомобилен пазар в света.