Японските автомобилни гиганти имат нова цел - да завладеят най-големия пазар на електромобили в света - този в Китай.

Вместо да залагат на нови модели, за да привлекат китайските клиенти, Nissan, Toyota и Honda играят на сигурно - те поставят електрически мотори на автомобили, чиито бензинови версии вече се продават добре.

Електромобилите продължават похода си към завладяването на Китай

Електромобилите продължават похода си към завладяването на Китай

Местни компании работят с най-големите автопроизводители в името на общата цел

Сред тях са седанът Sylphy, чийто вариант ще бъде първият електромобил на Nissan, произведен в Китай, и дългогодишните хитови модели на Toyota - Corolla и Levin.

Ходът има за цел да отговори на нарастващото търсене на по-екологични автомобили, както и да спази производствените квоти на китайските власти за природосъобразни автомобили.

Пет от десетте най-продавани електромобили в света са китайски

Пет от десетте най-продавани електромобили в света са китайски

Tesla Model S е едва на трето място

Въпреки че стратегията спестява разходи за разработка и маркетинг, тя рискува да създаде твърде консервативен имидж на японските компании в сравнение със свежите нови модели от китайския BYD и Lynk и новия модел на Tesla за масов пазар - Model 3.

"Това няма да предизвика особено вълнение на пазара, но това е практически подход. Ако клиентите харесват стила на конкретен бензинов модел, някои от тях могат да изберат електрическата версия на този автомобил", посочва Юзуру Охаши, консултант в Roland Berger.

Битката на Китай с вредните емисии

Китай задължава автопроизводителите да създадат различни видове превозни средства с нулеви и ниски емисии. Те трябва да съставят най-малко с 10% от общата им продукция през 2019 г., и 12% през 2020 г.

Автомобилни гиганти като Volkswagen и Ford увеличават производството си на електромобили в Китай, макар търсенето на такива превозни средства да е концентрирано най-вече в големи градове, където правителствата плащат щедри субсидии или осигуряват безплатни регистрации.

Volkswagen пуска 12 нови SUV-та в Китай

Големият залог на Volkswagen в Китай: 12 нови SUV-та

Китайците залагат на големите коли, но пазарът става все по-претъпкан

Nissan, най-големият японски производител на автомобили в Китай по обем, тества апетита на китайските потребители за електромобили с Sylphy, докато се готви да пусне 20 електрически модела до 2022 г. в опит да се превърне в топ марка на пазара.

Японската компания продаде повече от 400 000 бройки от модела в Китай през миналата година, което е знак за привлекателността на модела, казва Хосе Муньос, изпълнителен директор на Nissan, който ръководи бизнеса на автопроизводителя в Китай.

"Въвеждането на електрическа технология в най-популярния модел, който продаваме в Китай, ще бъде най-добрият и най-бърз начин да покажем технологията на клиентите ни. Електрическата версия може да допринесе за 10% от общите продажби на Sylphy", смята Муньос.

Чуждите производители все още изостават от местните марки в Китай

Чуждите производители все още изостават от местните марки в Китай

Toyota ще пусне в Китай плъгин хибридни версии на най-продаваните си компактни модели - Corolla и Levin през 2019 г., забавяйки дебюта си с една година, за да продължи разработката на автомобилите. Автопроизводителят ще пусне общо 10 електрически модела в страната до края на 2020 г., обяви Казуиро Кобаяши, ръководител на компанията в Китай.

Honda представи електрически концепт, базиран на популярния кросоувър Vezel, смятайки да го продава под марката Everus през тази година. Това е един от над 20-те електрически модела, които компанията планира да пусне в Китай до 2025 г. Subaru също обмисля поставяне на електрически двигатели в настоящите модели, вместо да проектира изцяло нова кола.

Най-търсените електромобили и хибриди през 2017-а

Най-търсените електромобили и хибриди през 2017-а

Продажбите им до август растат с 47%

В рамките на 5 години Китай ще се превърне в най-големия пазар на Nissan, осигурявайки почти 1/3 от планираните приходи от 16.5 трлн. йени (152 млрд. долара) до 2022 г. Автопроизводителят смята да похарчи 1 трилион йени (9.15 млрд. долара) в страната през следващите няколко години, за да се бори с глобалните си конкуренти, включително Volkswagen и General Motors.

Електрическият Sylphy използва батерия местно производство, която осигурява пробег от 338 км според китайските тестови стандарти. Nissan обмисля и пускането на нов вносен Leaf в Китай по-късно тази година, а компанията скоро ще въведе своята хибридна технология, известна като "електрическа мощност".

"Това е голям ангажимент към тази технология. Това ще бъде единственият пазар за Nissan, където ще има такова разгръщане на електромобили за такъв кратък период от време", посочва Муньос.