Германският автомобилен гигант Volkswagen пуска 12 допълнителни модела SUV в Китай до 2020 г. Компанията твърди, че китайският пазар е "решаващ" за бъдещия й успех и дори избра да представи най-новата версия на флагманския си SUV - Touareg в Пекин.
"Ще ориентираме продуктовата си гама още по-близо до желанията и очакванията на китайските клиенти", каза Херберт Дайс, изпълнителен директор на марката Volkswagen.
"Народните коли" се радват на особена почит в Китай, като през миналата година в страната бяха продадени 3.2 млн. от тях, което превърна китайският пазар в най-успешния за марката.
Volkswagen Group и нейните партньори вече обявиха план за разработване на 40 нови електрически и хибридни автомобилни модели в Китай до 2025 г.
Според експерти автомобилният концерн се опитва да спечели ранно предимство на най-големия автомобилен пазар в света и да увеличи продажбите си на SUV-та много над 400-те хиляди, които пласира през миналата година.
"Както навсякъде, китайският пазар се движи все повече към достъпни SUV и кросоувъри", отчита Тим Аркарт, главен автомобилен анализатор в IHS Markit.
Продажбите на високопроходимите автомобили растат с главоломни темпове в Китай. McKinsey предвижда, че до 2022 г. една от всеки две коли, продадени в Китай, ще бъде SUV. Поне един от новите модели на Volkswagen ще се продава само там.
Консултантската компания обаче предупреждава, че китайският пазар става все по-претъпкан. 16 нови модела SUV са пуснати в Китай през 2015 г., следвани от 26 през 2016 г. Още през първата половина на 2017 г. са пуснати още 32 модела.
Сегментът се увеличава доминиран от местни компании, които могат да предложат по-ниски цени.
"Увеличаването на предпочитанията към по-големите автомобили в Китай се дължи на възприемането на по-висок социален статус чрез притежаването на по-голяма кола", пишат автомобилни анализатори в Technavio.