Уол Стрийт може и да е влюбен в акциите на производителя на електрически автомобили от Силициева долина Telsa Inc, но американците все още обожават своите огромни, жадни за бензин пикапи като най-добре продаваните модели на Ford от серията F и плащат все по-високи цени, за да ги притежават.

Автомобилната индустрия е на кръстопът, а бъдещето на производители с традиции като Ford, General Motors и Fiat Chrysler остава неясно при новите предложения на правителствата по света да забранят автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващите две десетилетия, разказва Reuters.

Но в настоящето потребителският ентусиазъм за пикапи и SUV-модели е силен, особено в САЩ. И това носи на Ford, GM, FC и други автомобилни производители милиарди, с които могат да се изправят срещу Tesla.

Компанията на Илън Мъск има амбициите да увеличи годишните продажби до 500 000 броя, но засега това число е мираж заради проблеми с производството, типични за млада фирма. През първото полугодие Tesla отчете загуба от 666.7 милиона долара, а анализатори очакват през третото тримесечие тя да е 380.4 милиона.

Електрическите автомобили губят пари на компаниите, което обяснява защо световните автомобилни производители не бързат да се включват още в надпреварата. Но натискът от регулаторите и потребители ги карат да забързат ход. И именно парите от жадните за бензин големи пикапи и SUV-модели могат да им помогнат.

В четвъртък Ford заяви, че средната цена на пикапите от F-серията се е повишила с 2 800 долара до средно 45 400 долара. Продажбите са се покачили с 11%.

Огромните автомобили са двигател на растежа и при GM. От началото на 2017 г. цената на акциите скочи с 30%, а изпълнителният директор Мари Бара остави разговора за автономни електрически Chevrolet Bolt за следващите няколко тримесечия. Продажбите на пикапи е "една от най-важните причини за цялостния марж от 8.3 процента", казват от компанията.

Ford изостава от GM продажбите на електрически модели, но компанията заяви, че ще похарчи 5 милиарда долара в разработка.

Автомобилните производители стават все по-убедени, че ще могат да изкарват пари от електрическите коли заради падането на цената на батериите - една от най-скъпите части.

Audi, част от семейството на Volkswagen, си прави планове всяка четвърта кола, която продава през 2025 г., да е електрическа. Компанията ще пусне електрически SUV в САЩ през 2019 г. Скот Кио, регионален шеф на бранда, заяви, че настоящата гама от SUV "ни дава достатъчно средства, за да можем да направим това, което искаме, а именно да сме водачи по пътя към бъдещето".

Tesla, за разлика от своите конкуренти, е богата на пазарна оценка, но бедна на средства. Към края на второто тримесечие тя имаше едва 3 милиарда долара кеш, а според някои анализатори компанията ще трябва да набере още средства, за да продължи работа.