Пожар в автомобила е една от най-сериозните опасности както за колата, така и за водача и пътниците.Повечето материали, използвани при създаването на съвременните автомобили, горят добре или даже много добре. И, разбира се, царят на запалимостта е бензинът, всъщност той е измислен за това.

За да не се случи автомобилът ви "да умре със смъртта на смелите" при внезапен пожар, а още по-лошо - да пострадат хора, трябва да се спазват редица прости изисквания.

Нека разгледаме основните източници на възникване на огън и основните моменти, които могат да защитят вас и вашата кола, описани от zr.ru.

Конструктивни недостатъци

Колкото и да е странно, но дори и при сегашното ниво на проектиране и производство на автомобили, потребителите понякога се сблъскват с факта, че автомобилите им са опасни, по-специално е възможен пожарът им. След това производителят провежда кампания за изтегляне и премахва опасния дефект безплатно. Ако обаче колата ви е попаднала сред някоя от тях, не бива да отлагате посещение на марков сервиз.

Разбира се, това не повишава рейтинга на компанията, но е много по-важно да се предотврати пожар, дори в една от хилядите коли.

Снимка 299870

Източник: iStock

Измиване

Неправилното измиване също може да бъде източник на огън. Ако при измиване на двигателя струя вода повреди елементите на запалителната система, искри в цилиндрите могат да се появят периодично и неизгорели газове ще се натрупват в катализатора. В случай на експлозия, катализаторът запалва долното тяло или топлоизолацията на двигателното отделение.

Неправилно обслужване

Недостатъците в поддръжката, които умножават опасността от пожар, могат да бъдат различни: незакрепени скоби на горивните тръби, неправилно подравняване на уплътнението на горивната помпа, хлабави връзки, лошо поставени уплътнители ... Следете за качествено извършване на ремонтите.

Снимка 329277

Източник: AutoBild

Акумулатор

При зареждане или даване на ток от батерията се отделя водород и ако наблизо има искра, батерията може да експлодира, откъсвайки горния капак на акумулатора което от своя страна ще доведе до разлив на електролит. А самата експлозия може да запали други елементи в двигателното отделение. Опитайте се да избягвате искрящи проводници и клеми.

Снимка 312393

Източник: iStock

Резервоар за гориво

Ако резервоарът се напълни "до горе" и автомобилът стои на топло, горивото ще се разшири и ще започне да изтича от гърловината. Случайна искра или неволно хвърлена незагасена цигара - и трагедията няма да бъде избегната.

Запалване от прегрял катализатор

Възможно е прегряване на каталитичния преобразувател поради повреда на свещта или инжекциона. В този случай доизгарянето на горивото не се случва в цилиндъра, а в каталитичния конвертор. Той става твърде горещ и може да се възпламени. Следете системите за захранване и запалване и не пренебрегвайте забележими проблеми с двигателя, когато светне предупредителната лампичка Check Engine.

Снимка 210409

Източник: архив БГНЕС

Суха трева и горещ катализатор

След интензивно шофиране в горещо време, корпусът на катализатора се загрява до много високи температури. Достатъчно е да излезете от асфалта и да спрете колата поляна с висока суха трева. Тревата може да се запали, последвана от автомобила.

Теч на бензин под капака

Всяко изтичане на бензин под капака е опасно, тъй като може да се запали от случайна искра, а попадането върху нажежен до червено изпускателен колектор определено ще предизвика пожар. В крайна сметка температурата на самозапалване на бензина е около 250 градуса. А колекторът понякога се загрява до 600 градуса. Един съвет - не допускайте течове на гориво, особено на бензин.

Стопяване на окабеляването

Този дефект е особено опасен, ако собственикът, пренебрегвайки предупреждението под при изгорял предпазител, постави друг и по-мощен. Проводниците, прегрявайки, започват да топят изолацията и тя може да се запали. Нов предпазител се монтира само след отстраняване на причината за късото съединение.

Снимка 236451

Източник: БГНЕС

Захранване на различни допълнителни джаджи

Неприятно е, ако много нискокачествен продукт, било то отопляем а седалка или вентилатор, се стопи и запали гнездото на запалката. Но още по-лошо е, ако това са мощни и скъпи музикални устройства. Тях се опитват да ги свържат с дебели проводници директно към батерията. И ако в такава верига възникне късо съединение , тогава пожарът не може да бъде избегнат. Препоръчва се само професионална връзка и за предпочитане чрез предпазители.

Бутилка вода в колата

Има случаи, когато бутилка с вода в автомобил, оставена директно на силно на лятното слънце, е играла ролята на леща и е подпалвала интериорните елементи. Внимавайте особено при дълъг път или паркиране през лятото къде да поставите необходимата ви вода.

Запалка

Газова запалка, оставена в някъде по предното табло или на задния прозорец, може да избухне от прегряване. И дали салонът ще се запали от този източник на открит пламък е въпрос на късмет.

Антифриз

Изследвания показа, че нискокачествения антифриз може да гори при температури даже под 100 градуса. Представете си, че такъв антифриз изтича върху елементите на изпускателната система - това е готов пожар в колата.

Снимка 303088

Източник: Нова ТВ

Злополука

В случай на авария, всички тръбопроводи за гориво могат да бъдат прекъснати, резервоарът също може да загуби своята цялост. Достатъчна е случайна искра от скъсан сноп кабели и локвата бензин се превръща в огнена стихия.

Един съвет: Опитайте се вие и пътниците да излезете от превозното средство възможно най-скоро. И ако сте очевидец, но не можете да изведете хората от развалената кола, бързо свалете клемата от батерията.

Бензиностанции и ремонтни операции

Разбира се реална опасност да автомобилът ви да се засегне от пожар има на бензиностанциите и при неправилни ремонтни операции в сервиз или у дома. Внимавайте в такива случаи и за вашите действията и на другите хора около вас.