Шведският автомобилен производител Volvo спира да разработва нови дизелови двигатели, съобщи главният изпълнителен директор Хакан Самюелсън в сряда. Причината е, че спазването на изискванията за вредни емисии вече става твърде скъпо за компанията.
Volvo все пак ще продължи да поддържа и продава модели с настоящите дизелови двигатели, които компанията вгражда в моделите си от 2013 г. насам. Вместо това компанията ще започне да инвестира в електрически и хибридни модели, като първият изцяло електрически автомобил трябва да излезе от фабриките на марката през 2019 г.
Самюелсън и преди е заявявал, че бъдещите изисквания за нивото на вредните емисии и частици ще оскъпят твърде много дизеловите автомобили до момента, в който plug-in хибридите ще се превърнат в привлекателна алтернатива.
До 2021 г. средното ниво на въглеродни емисии, изпускани от всички модели на даден автопроизводител, ще трябва да падне до 95 грама на километър от 130 сега.



USD
CHF
EUR
GBP
ibl-ibl
на 17.05.2017 в 13:35:29 #1Ако казаното по-горе е вярно, то иначе добрата марка Волво не я чака нищо добро. Съвременните дизелови двигатели замърсяват с около 50% по-малко от бензиновите с СО2. Основният замърсител от тях са азотните окиси и саждите. С тях трябва да се борим. Освен това, СО2 не е замърсяващ газ и това е хубаво да почне да прониква постепенно в повече бетонни глави. Повече СО2 значи повече растения, повече храна - съответно повече кислород и повече животни, които да го дишат. https://sites.google.com/a/sheffield.ac.uk/djb-group/ecosystem-co2-starvation/joe-quirk http://www.nytimes.com/cwire/2010/01/15/15climatewire-new-studies-point-to-carbon-starvation-as-a-71815.html http://humanevents.com/2014/03/24/the-carbon-dioxide-level-is-dangerously-low/ Образованието и здравата работа водят до благоденствие и устойчиво развитие, а не индоктринирането и отбиването на номера.