При наличието на тези знаци, автоекспертите съветват добре да помислите: дали сте готови да харчите пари и време за редовни посещения в сервизни центрове или е по-лесно и по-евтино да смените колата.
Експертите препоръчват смяна на автомобила на всеки 4-5 години. Но някои собственици на леки коли са толкова привързани към своите превозни средства, че ги карат 10 или повече години, без да забелязват колко харчат за ремонт и поддръжка. Да не говорим за изхабените нерви и загубеното време.

Източник: iStock
Ръжда по купето
На първо време, ръждата се появява в скритите кухини на каросерията:
· кухини вътре в страничните елементи, прагове;
· канали за източване на конденза в леглото на резервното колело;
· дренажни отвори във вратите. Ако те са запушени, мръсотията и влагата ще се натрупат във вратите, причинявайки корозия;
· гърлото на резервоара - често има и дренажен отвор. Ако се запуши, тогава ръждата няма да чака дълго;
· двигателното отделение.
Отвън ръждата се прихваща най-лесно към тези области на купето:
· арки на колелата;
· преден ръб на багажника;
· преден ръб на покрива;
· долния ръб на багажника.
Но това са най-уязвимите места по тялото на автомобила. Следователно ръждата тук е напълно естествено явление за кола над седем - осем години. Но ако огнища на корозия се появяват дори там, където няма видими повреди, тогава говорим за обща "умора" на купето.
Ремонтът на каросерията струва много и редица случаи излишни пари. А успешният резултат много зависи от сложността и качеството на подготвителната работа, избрания цвят и уменията на майстора.

Източник: iStock
Постоянни дребни повреди
Постоянните технически проблеми, дори дребни неща като електрически проблеми, са сигнал за събуждане. Трябва незабавно да решите дали сте готови да харчите пари и време за редовни посещения в сервизни центрове или е по-лесно и по-евтино да смените колата.
Според експертни оценки (ако не говорим за премиум марка), разходите за ремонт от 400-500 и повече лева на всеки 10 000 километра пробег ясно показват необходимостта от смяна на автомобила. Освен това изобщо не е необходимо да купувате нов, употребяваните модели, произведени в Европа, Япония или Корея, ще бъдат добър избор.

Разход на масло и гориво
Доливате ли постоянно масло, а след паркиране забелязвате петна от масло под дъното на колата? Това е сигурен знак, че ви предстои основен ремонт на двигателя. Най-добре би било да отидете на диагностика - за да прецените предстоящите инвестиции. Ако не сте готови да вложите такава сума за ремонт, по-добре е да пуснете колата за продажба.
По отношение на разхода на гориво всяка година на пазара се появяват все по-икономични модели. Няма да е излишно да изчислите възможните спестявания на бензиностанцията и да се отървете от старата кола, за да не губите пари за прекалено ненаситен двигател.