Германската компания Adidas направи по-оптимистична прогноза за оставащото време на 2018 година, повлияна от увеличените продажби на модела спортни обувки "top-end". Преди това спортната марка бе занижила финансовите си цели, след като отбеляза спад на продажбите в Западна Европа, пише Reuters.

Приоритет за изпълнителния директор Каспър Рорстед е да подобри производствения процес във фирмата, критерий, по който Adidas значително изостава от конкурента си Nike. Откакто е поел поста през 2016 година, Рорстед си е поставил за цел да опрости производството и да насърчи онлайн рекламата, където ефектът е по-голям.

След като от компанията казаха, че очакват нетната печалба за 2018 г. да нарасне с 16 до 20 процента, като достигне  между 1,66 и 1,72 милиарда евро, акциите на Adidas поскъпнаха с 12% през последната година.

Приходите на компанията за деветте месеца на годината са се увеличили с 3,2%, до 16,682 миллиарда евро. Тримесечната печалба за разпределяне на акционерите е нараснала с 40% на годишна база - до 1,594 миллиарда евро.

Докато Adidas взе надмощие над Nike на пазара в Северна Америка, американската компания държи лидерските позиции в Европа, Средния Изток и Африка, заради високите си приходи от продажбите на футболни стоки.

Германският конкурент Puma повиши перспективата си за годишните приходи и оперативната печалба миналия месец, като отбеляза висок ръст на продажбите в Америка и Азия. От компанията отчетоха добри продажби на първите им баскетболни обувки, произведени от 20 години насам.

 От Adidas вече предупредиха, че в Европа продажбите им няма да се увеличат, след като не са инвестирали достатъчно в нови продукти, които да предложат на пазара през втората половина на годината. Германската спортна фирма обяви също, че приходите, коригирани спрямо динамиката на валутните курсове в региона са спаднали с 1% през третото тримесечие. В същото време в Северна Америка продажбите бележат ръст от 16 процента, а в тихоокеанския регион на Азия с 15 процента. Онлайн продажбите са скочили с 76% за третото тримесечие.

Общите продажбите за същия период са нараснали с 8% - до 5,873 милиарда евро. Прогнозата на анализаторите беше за 5,92 милиарда. Нетната печалба за тримесечието скочи с 19% до 656 млн. евро, което потвърди предвижданията.