Adidas, втората по големина компания за спортни стоки в света, обяви, че няма да повишава цените извън Съединените щати в отговор на въведените от Вашингтон мита, съобщава ДПА.

Всякакви нови вносни мита, наложени от САЩ, ще доведат до по-високи цени единствено на американския пазар, заяви изпълнителният директор Бьорн Гулден.

Дали и до каква степен това ще се случи, ще зависи от няколко фактора, добави той - включително нивото на наложените тарифи и как ще реагират конкурентите.

Цените на маратонките Adidas ще се повишат заради митата и това ще удари най-силно един пазар

Цените на маратонките Adidas ще се повишат заради митата и това ще удари най-силно един пазар

Кой ще плаща най-много за продуктите на компанията?

Adidas е особено засегната от търговската политика на американския президент Доналд Тръмп. Износът от Китай към САЩ вече е намален, а производството в азиатската страна сега основно обслужва вътрешния пазар.

Компанията продължава да снабдява САЩ - ключов пазар за Adidas, от страни като Виетнам, Индонезия, Пакистан, Камбоджа и Йордания. Въпреки това, Adidas заявиха, че това преместване на веригата за доставки не ги е предпазило напълно от натиска, свързан с тарифите.

Все пак Adidas отчете стабилен растеж в първата половина на годината. Нетната печалба от продължаващите операции в първите шест месеца се увеличи със 112% на годишна база до 811 милиона евро. Приходите нараснаха с 2% до 5,95 милиарда евро.

Компанията продължава да се възползва от силното търсене на винтидж маратонки като Samba и Gazelle.

Заради спад на печалбите Adidas и Puma обмислят съкращения на работни места

Заради спад на печалбите германски спортни гиганти ще съкращават работни места

Компаниите са принудени да намалят разходите

Въпреки докладването на солидни резултати за първото полугодие, несигурността около тарифите и други външни фактори натежа върху акциите на Adidas, които паднаха с до 15% в германския индекс DAX след обявяването на печалбите.

Анализаторите обясниха разпродажбата частично с решението на компанията да не повиши прогнозата си за цялата година, цитирайки притеснения за митата и слабите крайни пазари.