Adidas, втората по големина компания за спортни стоки в света, обяви, че няма да повишава цените извън Съединените щати в отговор на въведените от Вашингтон мита, съобщава ДПА.
Всякакви нови вносни мита, наложени от САЩ, ще доведат до по-високи цени единствено на американския пазар, заяви изпълнителният директор Бьорн Гулден.
Дали и до каква степен това ще се случи, ще зависи от няколко фактора, добави той - включително нивото на наложените тарифи и как ще реагират конкурентите.
Adidas е особено засегната от търговската политика на американския президент Доналд Тръмп. Износът от Китай към САЩ вече е намален, а производството в азиатската страна сега основно обслужва вътрешния пазар.
Компанията продължава да снабдява САЩ - ключов пазар за Adidas, от страни като Виетнам, Индонезия, Пакистан, Камбоджа и Йордания. Въпреки това, Adidas заявиха, че това преместване на веригата за доставки не ги е предпазило напълно от натиска, свързан с тарифите.
Все пак Adidas отчете стабилен растеж в първата половина на годината. Нетната печалба от продължаващите операции в първите шест месеца се увеличи със 112% на годишна база до 811 милиона евро. Приходите нараснаха с 2% до 5,95 милиарда евро.
Компанията продължава да се възползва от силното търсене на винтидж маратонки като Samba и Gazelle.
Въпреки докладването на солидни резултати за първото полугодие, несигурността около тарифите и други външни фактори натежа върху акциите на Adidas, които паднаха с до 15% в германския индекс DAX след обявяването на печалбите.
Анализаторите обясниха разпродажбата частично с решението на компанията да не повиши прогнозата си за цялата година, цитирайки притеснения за митата и слабите крайни пазари.