Германските гиганти за спортно облекло Adidas и Puma обявиха, че се стремят да намалят разходите, включително чрез възможни съкращения на работни места. Дружествата се надяват отново да отчетат ръст на печалбите, след като акциите на Puma се сринаха в края на седмицата, предават световните агенции.

Междувременно от Adidas заявиха, че искат да си осигурят "дългосрочен успех" и вече са започнали "проучване за това как могат да се адаптират структурите на бизнеса към реалността на работата и пазарните условия в момента".

Това може да повлияе на броя на позициите в централата на групата в Южна Германия, заяви говорител на спортната компания пред агенция AFP, но без да дава повече подробности. По думите му промените щели да бъдат извършени "с най-голямо уважение и грижа към служителите".

Adidas генерира €350 милиона приходи от продажбите на само една марка

Adidas генерира €350 милиона приходи от продажбите на само една марка

Новият изпълнителен директор на компанията я връща към върха

Германското издание Manager Magazin съобщи, че плановете могат да засегнат до 500 служители и отразяват желанието на изпълнителния директор Бьорн Гулден да намали хората в Adidas.

Снимка 532453

Източник: iStock

Новината идва във времена, в които дружеството се опитва да остави няколко трудни години след себе си след фурора около музиканта и предприемач Кание Уест. Припомняме, че Adidas създаде маратонките Yeezy в сътрудничество с West, но прекрати партньорството, след като антисемитски коментари предизвикаха възмущение. След това фирмата отписа част от акциите си и продаде останалите с отстъпка.

Предварителните резултати, публикувани тази седмица, показват, че оперативните печалби на Adidas са скочили пет пъти миналата година, след като претърпяха удар през 2023 година.

Гулдън обаче твърди, че Adidas "все още трябва да се справи по-добре и компанията се стреми към маржове на печалба от 10%, което е увеличение от 5,6% миналата година".

От Puma, по-малкият конкурент на Adidas,тази седмица обявиха, че също се стремят да намалят разходите, включително чрез "разходите за персонал", което предполага, че може да има съкращения на работни места. На 23 януари акциите на компанията се понижиха с цели 18%, след като нетната печалба за миналата година спадна до €282 милиона. За сравнение, година по-рано тя е била в размер на €305 милиона.

Adidas назначи шефa на Puma  за главен изпълнителен директор

Adidas назначи шеф на свой конкурент за главен изпълнителен директор

57-годишният Бьорн Гулден е бивш норвежки професионален футболист и хандбалист