Китайският търговец на дребно Alibaba Group Holdings Ltd. продаде стоки за рекордните $38,4 милиарда в рамките на 24 часа, предава Reuters. Рекордните приходи бяха отчетени в рамките на т. нар. Ден на необвързаните - празник, от който Alibaba успешно се възползва, като го превърна в китайска алтернатива на "Черния петък".
Растежът на приходите обаче се забавя до 26 процента, най-слабият в историята на събитието, чието първо провеждане бе през 2009 г. Анализатори използват Деня на необвързаните като измерител на настроенията на китайските потребители. Събитието идва и във важен момент за Alibaba, която планира да продаде акции за $15 милиарда на хонконгската борса този месец.
Alibaba откри търговията за Деня на необвързаните с концерт на Тейлър Суифт и маркетингова кампания на живо на над хиляда бранда. От компанията отбелязват, че са регистрирали първия един милиард приходи за минута и осем секунди.
Ако Alibaba успее да набере $10 милиарда или повече, тя ще изпревари Uber и ще застане на първа позиция по най-голямо листване. Разбира се, бъдещо качване на борсата на Saudi Aramco ще я засенчи.
Успешно листване ще подкрепи още повече финансите на компанията, която вече се намира в добро здраве. Alibaba, чиято пазарна капитализация надхвърля почти $500 милиарда, доминира пазара на интернет търговия в Китай, а продажбите ѝ продължават да расте. За последното тримесечие тя записа продажби от 119 милиарда юана ($17 милиарда) и печалба от 70,7 милиарда юана.