Една от най-големите компании в автомобилната индустрия у нас планира да намали производството си в страната заради недостиг на работна ръка. Регистрираната в Южна Африка ALC, която е специализирана в изработването на тапицерии и аксесоари за автомобили, няма да закрива производства в България, но ще ограничи капацитета им.
Това става ясно от публикувано официално съобщение за финансовите резултати за третото тримесечие на канадското дружество Exco Technologies, което придоби ALC преди няколко години.
"Резултатите на ALC ясно показват напредък в усилията за връщане на ефективността на отделните бизнес единици. Тези усилия ще продължа с цел намаляване на отпечатъка на ALC в България", се казва в него.
На българския пазар дружеството развива дейност чрез дъщерната си фирма "АЛС България" ЕООД, която има заводи в Мусачево, Ихтиман и Благоевград. Към момента за него работят около 1400 служители.
Според информация на "Капитал" и трите бази на дружеството ще продължат да функционират. Компанията обаче ще премести производството си в Благоевград в ново по-малко помещение заради недостиг на работници.
Компанията ALC навлезе на българския пазар през 2013 година, като откри първия си завод в Мусачево, където започна производството на кожени тапицерии за моделите 5-та и 7-ма серия на BMW. Година по-късно врати отвори и вторият завод на в Ихтиман, като там се работи за Mini Cooper.
Преди две години заработи и третата база на компанията в Благоевград, в която се правят кожени калъфи за волани.
Това не е първият сигнал за проблемите на автомобилната индустрия у нас, свързани с липсата на кадри. През февруари 2018 година излезе информация, че белгийската Malmar, която прави части за автобуси, камиони и е доставчик за компании като Volvo и Renault, планира да се изтегли от българския пазар. Като причина за това решение отново беше посочен дефицитът на работна ръка.
Legalen
на 08.12.2018 в 16:06:10 #5"Автомобилна индустрия" :звучи добре! Ама ...
Smeh
на 30.11.2018 в 11:31:37 #4Аvаtаrх, защото ние сме най-евтината работна ръка в ЕС. Тук плащаш подкупи и си правиш каквото си искаш. На запад плащаш високи данъци и няма да ти се размине ако не спазваш законите. С подкупи ще ти излезе по-евтино. Това със cлaбo пoдгoтвeнитe ĸaдpи показва, че никога не си работил извън България. Не сме по-cлaбo подготвени от всички други в Европа, но сме много по-мотивирани. Един българин може да почне от нулата и за 2-3 години да стане добър в работата си, а повечето европейци няма да мръднат от нивото си години наред. Не защото не могат или са тъпи, а защото не им пука. Това важи най-вече за западно-европейците. От личен опит го пиша, а не наизуст. Към тези непукисти ще добавя индийци и африканци.
Avatarx
на 29.11.2018 в 09:51:14 #3За какво и е на една фирма да идва в България и да дава високи заплати? Да дава подкупи на местните политици/мутри, да ползва липсващата инфраструктура, слабо подготвените кадри и да търпи постоянно висока високата, но ненаказана престъпност ? Цяло чудо е, че все още има чужди инвеститори. Я какви "огромни успехи" жънат българските фирми а мждународните пазари...
ICO
на 28.11.2018 в 17:06:46 #2Аха баламите за 540 лева свършиха. Други автмобилни производства предлагат по 750 след данъци (което пак е малко), но не се оплакват от липса на работна ръка. Тея от Южна Африка да си търсят не...ри извън ЕС. 2,4милиона българи работят навън, а 2,1милиона са работещите във България. Ако предложат европейски заплати ще си намерят персоал, защото мнозина биха се върнали. ”С трици маймуни не се ловят”
navy
на 28.11.2018 в 16:48:40 #1Сигурно дават чисто по 2000 евро месечно на калпак и пак не могат да намерят хора. Да ходят в Китай, там ще им шият за купичка ориз на ден.