Една от най-големите компании в автомобилната индустрия у нас планира да намали производството си в страната заради недостиг на работна ръка. Регистрираната в Южна Африка ALC, която е специализирана в изработването на тапицерии и аксесоари за автомобили, няма да закрива производства в България, но ще ограничи капацитета им.

Това става ясно от публикувано официално съобщение за финансовите резултати за третото тримесечие на канадското дружество Exco Technologies, което придоби ALC преди няколко години.

"Резултатите на ALC ясно показват напредък в усилията за връщане на ефективността на отделните бизнес единици. Тези усилия ще продължа с цел намаляване на отпечатъка на ALC в България", се казва в него.

На българския пазар дружеството развива дейност чрез дъщерната си фирма "АЛС България" ЕООД, която има заводи в Мусачево, Ихтиман и Благоевград. Към момента за него работят около 1400 служители.

Според информация на "Капитал" и трите бази на дружеството ще продължат да функционират. Компанията обаче ще премести производството си в Благоевград в ново по-малко помещение заради недостиг на работници.

Ихтиман ще произвежда тапицерии за култовия Mini Cooper

Ихтиман ще произвежда тапицерии за култовия Mini Cooper

„АЛС България" ЕООД открива своя втори завод в България

Компанията ALC навлезе на българския пазар през 2013 година, като откри първия си завод в Мусачево, където започна производството на кожени тапицерии за моделите 5-та и 7-ма серия на BMW. Година по-късно врати отвори и вторият завод на в Ихтиман, като там се работи за Mini Cooper.

Преди две години заработи и третата база на компанията в Благоевград, в която се правят кожени калъфи за волани.

Това не е първият сигнал за проблемите на автомобилната индустрия у нас, свързани с липсата на кадри. През февруари 2018 година излезе информация, че белгийската Malmar, която прави части за автобуси, камиони и е доставчик за компании като Volvo и Renault, планира да се изтегли от българския пазар. Като причина за това решение отново беше посочен дефицитът на работна ръка.

Белгийската Malmar напуска България заради липса на кадри

Първи производител на авточасти напуска България заради липса на кадри

Компанията обяви инвестиция в база в Пловдив през 2016 година