От доста време вече бизнесът у нас говори за все по-задълбочаващия се проблем с липсата на квалифицирана работна ръка. Тази тенденция не е характерна само за България, а и за много други държави от Европа. Но можем да кажем, че в нашата страна тя взе "първа жертва".

Става въпрос за белгийската Malmar, която е производител на части за автобуси, камиони и строителна техника и доставчик за компании, като Volvo и Renault.

През 2016 година от ръководството й потвърдиха, че ще инвестират в база в Пловдив, но две години по-късно, по данни на "Капитал", от дружеството са решили да се изтеглят от българския пазар. Като причина за решението си от Malmar посочват недостигът на качествена работна ръка.

В ретроспекция от базираната в Гент компания обявиха намеренията си да "копират" добрия си опит от своята производствена база в Латвия и по нейно подобие да отворят нов завод у нас.

Васил Велев: България трябва да внесе 500 000 работници от чужбина

България трябва да внесе 500 000 работници от чужбина

Заплатите ще продължат да растат, според шефа на АИКБ

В балтийската държава те влизат през 2006 година с едва шестима служители, а десетилетие по-късно вече имат персонал от над 150 души, като 95% от произвежданата там продукция е напълно готова.

От официалното съобщение за инвестицията у нас от 2016 година се казва, че заради бързия растеж на бизнеса и привличането на нови клиенти от ръководството са взели решение да отворят нова база и за нея са избрали Пловдив.

Според плановете заводът в българския град трябваше да заработи през третото тримесечие на 2016 година. Производството там обаче така и не стартира, като сега вече е ясно, че от Malmar са се отказали напълно от идеята си за бизнес в страната.

"Плановете ни се промениха драстично. Заради много ниската производителност на българските работници решихме да спрем производството в Пловдив", посочва управителят на компанията Дорсан де Буише пред "Капитал".

У нас ще останат само шестима инженери и един служител в администрацията, които ще помагат за работата на компанията в Латвия и Белгия.