Започва от днес предлагането на 39 безплатни административни услуги в клонове на "Български пощи", в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта, съобщиха от правителствената информационна служба.

Това е пилотна инициатива, разработена съвместно с Министерство на електронното управление, и е първа стъпка към проекта "Дигитална трансформация на "Български пощи" и предоставяне на комплексни услуги. Проектът предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане.

"Български пощи" възстановиха плащането на местни данъци и такси

"Български пощи" възстановиха плащането на местни данъци и такси

Продажбите на винетки в пощенските станции също се възстановявт

Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.

Първите пощенски станции, които ще предлагат услугите, освен в София, са в малки населени места, в които пощите са едно от малкото останали държавни учреждения. Първите шест пощенски станции са:

Централна поща в гр. София

с. Селановци, област Враца

гр. Баня, област Пловдив

с. Маринка, област Бургас

с. Крушовица, област Плевен

с. Игнатиево, област Варна.

Предлагането на административни услуги в избрани пощенски станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на "Български пощи" в единен център за административни услуги.

Експертите от кабинета на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова подсигуриха обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост, поясняват от Министерски съвет. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 пощенски станции, а над 68 млн. лв. ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

Изпълнението на проекта цели да подобри достъпа до административни услуги в малките населени места. Същевременно ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.