Когато става дума за стрийминг съдържание, Netflix e най-големият играч в областта. Лидерството си компанията държи, благодарение на своите 104 милиона абонати, което е с 25% повече отпреди година.

Докато акциите на фирмата са поскъпнали до над 40% от началото на 2017 г, сред някои инвеститори се надигат опасения за натоварване при дълга на компанията, който в момента възлиза на 20.54 милиарда долара, пише Investopedia.

Краткосрочният и дългосрочният дългове дават възможност на Netflix да налива милиони, ако не и милиарди долари, в производството и придобиването на оригинално съдържание. Целта е да увеличи още повече абонаментният ръст и да се изтласкат съперници като Hulu и Amazon.

Това е стратегия, която се отплаща, тъй като първоначалните програми на компанията спечелиха 91 номинации за награда "Еми" само тази година, с което застават само зад HBO.

Съществува обаче и риск за поемането на такова ниво на дълга, ако Netflix не успее да продължи да създава хитово съдържание, след като направи успешен удар.

Всъщност някои от играчите в индустрията предупреждават пред "Лос Анджелис Таймс", че над Netflix може да се надува балон, който ще се спука много време, ако не произведе достатъчно атрактивно съдържание.

"Никой не е доминиращ играч завинаги", коментира Майк Ворхаус, президент на Magid Advisors. "Мисля, че ще се нуждаят от късмет, за да не се удавят в дълг на крайно забавяне при растежа", допълва той.

Въпреки притесненията на някои инвеститори и наблюдатели от индустрията, Netflix няма да се откаже от инвестициите в оригинално съдържание, като има за цел да произведе 50% от шоу програмите и филмите на стрийминг платформата.