Автомобилният гигант General Motors, който вчера обяви, че прекратява дейността си във Венецуела, не е единствената голяма компания, която има проблем с бизнеса си в разкъсваната от криза южноамериканска държава, разказва CNN.
През 2015 г. Pepsi понесе огромна загуба от $1.4 милиарда заради потъващата валута и политическия хаос. Още тогава производителят на газираната напитка заяви, че няма включва бизнеса си във Венецуела в годишните си приходи.
Основният й конкурент Coca-Cola също записа загуби през последните години и дори временно спря производството там през 2016 г. заради недостиг на захар.
Mondelez, производителят на "Oreo", също отписа бизнеса си в страната, след като записа $800 милиона загуба през миналата година. McDonald"s все още поддържа ресторантите си в южноамериканската държава, но през последните две години вече не продава пържени картофи и сандвичите Big Mac заради недостиг на хранителни продукти.
Авиокомпаниите Delta, American, United, както и други, все още се опитват да се доберат до печалбите си в размер на $3.8 милиарда, замразени във Венецуела. Заедно с Lufthansa, Alitalia и LATAM, въздушните превозвачи драстично намалиха полетите си до там - или напълно спряха да летят до държавата.
Венецуела е дом на най-големите в света резерви от петрол, което привлече компании като Baker Hughes и Schlumberger. Но през миналата година те затвориха някои от платформите си заради неплатени сметки от правителството. Това е и сред основните причини производството в сектора да намалее сериозно.
Заради икономическата криза венецуелците трябва да се справят с недостиг на храна и медицински продукти, както и с бързо растящи цени за основните стоки. Вносът на храна е намалял с 50% през миналата година, което е равно на катастрофа за страна, която произвежда съвсем малко от собствената си храна, след като години наред правителството неглижира възможностите в селскостопанската сфера.