Най-значимата индустриална асоциация в Германия призова в неделя субсидиите за покупка на електромобили да се прехвърлят и при автомобилите с двигател с вътрешно горене, предава Deutsche Welle.
Мощните автомобилни производители пострадаха заради пандемията и настояват, че помощ за потребителите ще помогне и на тях. Дийтер Кемпф, президент на Федерацията на германските индустрии (ФГИ), заяви, че програмата за субсидии трябва да продължи поне 12 месеца.
Освен че ще помогне на компаниите, програмата ще се отрази и положително на околната среда, тъй като ще бъдат заменени стари автомобили с по-ниска еврокатегория с по-нови и по-чисти.
Производителите получават подкрепа и от провинциите Бавария, Долна Саксония и Баден-Вюртемберг, където са централите на BMW, VW и Daimler.
Премиерът на Баваия Маркус Зьодер припомни, че Франция ще инвестира €8 млрд. в подкрепа на местната автоиндустрия, а Германия вече обеща €9 млрд. за Lufthansa (за заеми и срещу дял в компанията - бел. ред.), "но нищо за сърцето на нашата икономика".
Очаква се във вторник лидерите на управляващата коалиция да се съберат, за да обсъдят последния пакет стимули за възстановяване на германската икономика. Според в-к Bild пакетът ще бъде между €75 и €80 млрд.
Карстен Линеман, лидер на пробизнес крилото в партията на Ангела Меркел и сестринската CSU, заяви, че ако призивът се превърне в закон, това ще бъде "ясен пример как лобистите в Германия печелят". Лидерът на парламентарната група Ралф Бринкхаус също е против. Германският съвет на икономическите експерти също не смята идеята за добра.
В същото време обаче Reuters съобщава, че Министерството на икономика ще предложи пакет от €5 млрд. Според източници на агенцията стимулите ще важат за автомобили, които струват по-малко от €77 350 и ще приключат в края на т.г. Министерството ще повиши субсидиите за електромобили с €1 500 за и с €750 за хибриди. Базовата премия ще бъде €2 500 за автомобил, като по-енергийноефективните ще ползват още €500.