Висш регулатор на Европейския съюз за защита на личните данни постанови, че компанията-майка на Facebook- Meta не може да използва договорите си с потребителите на Facebook и Instagram, за да оправдае изпращането на реклами въз основа на тяхната онлайн активност.
Така социалната мрежа на Марк Зукърбърг е нанесла един от най-големите удари по индустрията за цифрова реклама, пише Bloomberg.
Решението, обявено от ирландската Комисия за защита на личните данни, налага глоби в размер на $414 милиона на Meta, като посочва, че компанията е нарушила законите на ЕС за защита на личните данни, след като е заявила, че такива реклами са необходими за изпълнението на договорите с потребителите.
Компанията майка на Instagram и Facebook заяви, че не е съгласна с решението и планира да обжалва както него, така и глобите.
Съдебните спорове могат да отнемат години, но ако решенията бъдат потвърдени, това може да означава, че Meta ще трябва да позволи на потребителите да се откажат от реклами, които се основават на начина, по който отделните потребители взаимодействат със собствените ѝ приложения.
Сега компанията има три месеца да спре да разчита на договорите си с потребителите, за да оправдае използването на т.нар. поведенчески реклами, които са насочени въз основа на онлайн активността на потребителя.
Концернът обаче би могъл да поиска спиране на изпълнението на решенията в очакване на обжалването им.