Социалната мрежа Facebook въвежда нова опция “Shop Section”, с която собствениците на магазини ще могат да представят и рекламират своите продукти.

Американската компания пояснява, че добавянето на такава секция към страницата на магазина ще позволи директна продажба и доставка на продукти до клиентите. Тя се намира до другите секции в страницата “Timeline” („Дневник) и “About” („Относно”) и се нарича “Shop” („Магазин”).

Снимка 220112

Източник: facebook.com

В новата секция магазините ще могат да качват снимки на продукти и да представят информация за тях. Няма ограничение на броя на представяните продукти. Тук можете да разберете как да добавяте продукти към страницата на магазина си.

Възможни са и подбор и персонализиране на продуктовия каталог – например да разделите продуктите си в различни категории и да създадете секция с отличителни артикули, която показва на видно място 10 продукта. Ето как.

Можете да правите продажби директно от страницата на магазина си. Когато снимките и описанията на продуктите са качени, клиентите могат да търсят и да купуват на което и да е устройство, без да се налага да напускат страницата.

Имате възможност и да управлявате поръчките си – например да ги отбелязвате като доставени, да прекратявате поръчки и да връщате сумата. Ето как става това.

Разбира се, социалната мрежа предлага и реклама за промотиране на един от продуктите. За целта трябва да натиснете “Boost” („Подсилване”) при описанието на продукта, за да го покажете на по-голям кръг от хора, до които искате да стигнете. Тук можете да видите повече информация за това.

Можете и да направите изследване от секцията „Анализи”. Оттам можете да разберете колко гледания, кликания и продажби има всеки един продукт и колко пари сте изкарали от него. Ето как.

Facebook уверява, че няма да таксува никого за добавянето на новата секция към страницата си и няма да взима никакъв процент от парите, които се изкарват чрез нея.

Въпреки това за всеки продукт, който продадете, компанията за обработка на плащания Stripe (към която ще имате акаунт, когато добавите Shop Section) ще ви таксува с по 2,9% от цената на продадения продукт + 30 цента на всяка успешна продажба. Stripe ще трансферира плащането от направените продажби към банковата ви сметка, когато отбележите дадена поръчка като доставена.

Социалната платформа предупреждава, че секцията за магазини е нова функция, която се тества. Затова към момента може все още да не е достъпна за всички потребители.