Тайландският технологичен гигант Foxconn отчете 23% ръст на тримесечната си печалба, пише Reuters. Това до голяма степен се дължи на най-големия клиент на фирмата, а именно Apple, която също отчете по-добри от очакваните приходи, благодарение на силни продажби на устройства като Apple Watch и AirPods.
Foxconn, най-големият световен производител на електроника, отчете нетна печалба от 30,7 милиарда долара за тримесечието към края на септември. Средната прогноза на 12 анализатори беше за печалба в размер от 27,75 милиарда долара. През същия период на миналата година печалбата на компанията беше 24,88 милиарда долара.
Прогнозата за Foxconn се подобри, след като Apple даде положителни очаквания миналия месец за празничното пазаруване в края на годината.
Въпреки положителните резултати, базираната в Тайпе компания също така е изправена пред несигурност, тъй като продължителната търговска война между Китай и САЩ може да повиши тарифите за iPhone. Междувременно Foxconn произвежда по-голямата част от iPhone на Apple именно в Китай.
Следователно ако компанията се сблъска с трудности около производството на iPhone, това би представлявало сериозен проблем. Според анализатори почти половината от приходите на компанията идват от американската фирма.
Повечето американски тарифи срещу Китай трябва да влязат в сила на 15 декември, въпреки че служители и от двете страни заявиха, че до налагането на такси може и да не се стигне, ако бъде договорена търговска сделка.
Председателят Лю Юнг-уей каза в хода на пресконференция, че очаква лек годишен ръст през 2020 година в бизнеса с потребителска електроника и интелигентни устройства на Foxconn, които включват смартфони и телевизори. Очакванията му се уповават на "стабилизиращата се глобална икономическа ситуация".
Въпреки опасенията за търговска война и като цяло бавното глобално търсене на електроника, акциите на компанията са се увеличили близо 27% от началото на годината досега.