General Motors - най-големият автомобилен производител в САЩ по продажби, отчете спад от 32% в основната си печалба за второто тримесечие до $3 млрд.

Основната причина са митата, наложени от американския президент Доналд Тръмп, които са нанесли удар от $1,1 млрд. на резултатите - $800 млн. от поскъпването на компоненти и суровини и $300 млн. от косвени ефекти като допълнителни регулаторни разходи и административно бреме.

General Motors слагат край на емлематичен автомобил

General Motors слагат край на емлематичен автомобил

Cadillac XT6 вече го няма

Въпреки това, GM успява да запази стабилни годишни печалби, компенсирайки затрудненията чрез увеличени продажби, високи цени и строг контрол върху разходите. Без тарифното въздействие, печалбата за тримесечието би била около $4,3 млрд.

Приходите паднаха с близо 2% до $47 млрд., а коригираната печалба на акция - от $3,06 до $2,53.

Компанията прогнозира още по-силно негативно влияние през третото тримесечие и запазва очакванията си за годишен общ ефект между $4 и $5 млрд. Все пак GM уверява, че може да смекчи около 30% от удара.

Поради нестабилността, насочена от митата, компанията е преустановила програмата си за обратно изкупуване на акции и е отложила първото си тримесечно финансово изявление за годината.

GM инвестират $4 милиарда в производство на автомобили, които не са на ток

GM инвестират $4 милиарда в производство на автомобили, които не са на ток

Американският гигант има амбициозни планове за традиционните возила

Междувременно GM усилва фокуса върху конвенционалните автомобили - инвестиция от $4 млрд. в заводи в Мичиган, Канзас и Тенеси има за цел да увеличи производството на популярните модели Escalade и пикапите.

Забавянето в търсенето на електрически превозни средства и очакваното премахване на данъчни кредити от $7500 за нови и $4000 за употребявани електромобили, засилват тенденцията. Отмяната на санкции за нарушаване на икономията на гориво допълнително насърчава прехода обратно към бензинови модели.