Германците пият все по-малко, а и износът върви надолу. Германската бира става все по-малко популярна и пивоварните разчитат на безалкохолните бири, пише Spiegel.
Продажбите на бира от пивоварните в Германия за първата половина на годината са паднали с 2.1% до 46.8 милиона хектолитра. Това съобщават от Федералната статистическа служба.
За разлика от предишни години, износът към Европейския съюз отслабва (минус 5.3% в сравнение със същия период миналата година) и отвъд океана също (минус 7.3%). В Китай търсенето на германска бира също е значително по-малко, отколкото преди една година.
В Германия консумацията на бира от години върви надолу. Във вътрешността на страната обемът намалява с 1.2% и заради променливото време, както и липсващите големи футболни събития. Производството за вътрешния пазар отговаря за четири пети от общите продажби.
Още през 2016-та година в страната се пие толкова малко бира както никога преди това. Възможна причина е, че населението в Германия става все по-възрастно и в напреднала възраст, хората понякога пият по-малко алкохол. Според едно проучване на Федералния център за здравно образование, младите хора също са по-склонни да пият по-малко от преди няколко години.
Пивоварните отговарят на тези промени с нови сортове безалкохолни бири. Тази година, отново беше предложено да се увеличат с 50 до над 400 различни марки, заяви изпълнителният директор на съюза на германските пивовари, Холгер Айхеле. Въпреки че все още няма точни цифри, защото не са излезли данъчните задължения, според него се очаква увеличение на обема. През рекордната 2016-та година, предприятията са продали 6.4 милиона хектолитра безалкохолна бира.
Официалните данни за продажбите се базират на данъчните статистики на бирите. Безалкохолните бири не са включени в тях, но съдържащите бира смесени напитки са. Те не са част от тенденцията и са постигнали през първите шест месеца на годината, растеж от 5.3%, достигайки 2.1 милиона хектолитра.