Продажбите на смартфони в световен мащаб са намалели с 8% на годишна база и са се увеличили с 2% през третото тримесечие на тази година. По този начин времето юли - септември стана деветият пореден тримесечен период, през който устройствата продължават да се продават слабо. Това се посочва в актуалния доклад на международната аналитична компания Counterpoint Research.

Прави впечатление, че анализаторите регистрират ръст на продажбите на годишна база само на пазарите в Близкия изток и Африка.

Според анализаторите тази тенденция се дължи на факта, че търсенето на потребителския пазар се възстановява доста бавно. И въпреки че Apple представи своя iPhone 15 в края на септември, те бяха в продажба на дребно само за около седмица и следователно не можаха да повлияят на статистиката в световен мащаб.

В същото време Counterpoint прогнозира, че пазарът ще запази положителна динамика до края на тази година, което е свързано с пускането на смартфони от серията iPhone 15, предстоящата продажба на "11.11" в Китай и различни коледни промоции.

Само за 6 години: Близо 500 марки смартфони са изчезнали

Само за 6 години: Близо 500 марки смартфони са изчезнали

Това всъщност е добра новина за потребителите

Изследователите представиха и топ 5 на лидерите в тази област.

Делът на корейската корпорация Samsung на световния пазар достигна 20% през третото тримесечие на тази година. Apple заема второ място с дял от 16%. И Xiaomi беше на трета позиция с 12% от пазара. Също така, петте най-популярни марки на пазара на смартфони включват производители още два производителя от поднебесната империя - Oppo (10%) и Vivo (8%).

Някои от най-продаваните устройства на корейската компанията бяха сгъваемите модели от серията Flip 5 и Galaxy A.

Apple заема второ място в списъка с 16% от пазара, но въпреки факта, че американската компания не успя да стане лидер, през годината тя потъна по-малко от другите в обемите на продажбите.

Следващите три позиции са заети от Xiaomi, OPPO и Vivo. Всеки от тях намали позициите си с един процентен пункт спрямо третото тримесечие на 2022 година.

Голямата петорка - Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO и Vivo, през третото тримесечие загуби част от пазарните си позиции в полза на конкурентите, които успяха да увеличат дела си от 32 на 36% на годишна база.

Снимка 638180

Според анализаторите през четвъртото тримесечие почти всички пазари в региони с развита икономика ще покажат растеж, до голяма степен поради присъствието в тях на семейството Apple iPhone 15. Заедно със сезонните продажби в много региони, това ще направи възможно обръщането тенденцията на спад в продажбите на смартфони до края на четвъртото тримесечие. Въпреки това до края на 2023 г. пазарът на смартфони все пак ще се понижи до най-лошото си представяне от десет години, главно поради процеси, наблюдавани в страните с развити икономики. Разрастващите се пазари в това отношение показват желание да се възстановят по-бързо и производителите извън първите пет могат да се възползват от това.